"כל מה שרצה המחבל זה לשסע את שובה לגזרים בגלל שהיא יהודיה"

גבריאל ומיכל, הוריה של שובה מלכה, הצעירה ממגדל העמק שנפגעה באורח קשה סיפרו מבית החולים על ההתמודדות לאחר פיגוע הדקירה: "התנפל עליה מחבל צמא דם רק בגלל שהיא יהודייה. הוא דקר אותה תשע פעמים, דקירות עמוקות. מחבל לא יכול לבצע פיגוע בישראל בידיעה שהוא יכול לצאת ממנו חי. זה שהבת שלנו בחיים זה תוצר של חסד עליון, של תפילות ושל הבת המתוקה שלנו שעזרה לכל מי שנקרה בדרכה"

הרוחות בעפולה סערו אתמול לאחר דקירתה של הצעירה שובה מלכה ממגדל העמק בסמוך לסניף ארומה בשדרות ארלוזורוב בעיר.
כזכור, הצעירה הייתה בדרכה לבחינת בגרות באזרחות בעת שהמחבל הצעיר, נור אא-דין שינאוי בן ה-20 מנפת ג'נין דקר אותה לא פחות מתשע פעמים בפלג גופה העליון. שובה צעדה מספר מטרים ספורים בטרם התמוטטה ופונתה במצב קשה למרכז הרפואי העמק בעפולה. דקות ספורות לאחר מכן נלכד המחבל ברחוב ירושלים בעיר על ידי כוחות הביטחון, לאחר שניסה להימלט.
בתום טיפול רפואי ראשוני פונה המחבל החשוד בדקירתה של שובה למרכז הרפואי העמק – ומאוחר יותר בערב הוא פונה במצב בינוני למרכז הרפואי פוריה – וזאת בשל דרישות כוחות הביטחון.
ברחבי העיר עפולה וגם במגדל העמק, העיר בה מתגוררת המשפחה נערכו מפגני מחאה נגד האירוע הקשה כשהמוחים נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר: "לא שותקים על פיגוע".

מיכל מלכה, אמה של שיבה מלכה מתפללת לשלומה בבית החולים
מיכל מלכה, אמה של שובה מלכה מתפללת לשלומה בבית החולים

ד"ר גיל הירשהורן סגן מנהלת בית החולים העמק, עדכן ביום שני על מצבה של שובה ואמר: “המצב של הנערה שובה ממשיך להיות יציב והיא בהכרה מלאה. היא בהשגחה במחלקה לטיפול נמרץ. אנחנו ממשיכים לטפל בה ומעריכים שתוך מספר ימים היא תוכל לעבור למחלקה כירורגית להמשך טיפול. בשלב זה היא לא נדרשת לעבור ניתוח. היא תקשרה לכל אורך הדרך”.

• "שירה כאובה אבל היא מצליחה לחזק אותנו"

את מחלקת טיפול נמרץ פקדו השבוע מבקרים רבים שבאו לתמוך במשפחתה והוריה של שובה. רבים אחזו בספרי תהילים והתפללו לשלומה של הצעירה.
הוריה של שובה, גבריאל ומיכל מלכה אמרו מהמרכז הרפואי העמק זמן קצר לאחר פיגוע הדקירה: "הקב"ה עשה עימנו נס מאוד גדול. אנחנו מקווים שביתנו תצא מהפגיעה הזו בשלום. אנו רוצים להודות לכל מי שהתפלל עבור ביתנו, ולומר להם תמשיכו להתפלל. ביתנו הייתה בדרכה לבחינת בגרות באזרחות כשראתה מולה מחבל עם סכין. היא צעקה לעברו רשע, והוא דקר אותה באכזריות מספר פעמים. אנחנו מצפים שמדינת ישראל תרגיש כמונו ההורים אחריות על הילדים שלה בכדי שנרגיש בטוחים שהילדים שלנו מסתובבים ברחובות ומחכים בתחנות אוטובוס. שלא יהיו חשופים לסכנות שאורבות להם בכל מקום. אנו מצפים לתגובה חד משמעית. עם ישראל חזק כשהוא שומר על הילדים שלו"


זה שהבת שלנו בחיים זה תוצר של חסד עליון, של תפילות ושל הבת המתוקה שלנו שעזרה לכל מי שנקרה בדרכה…הילדה שלי נאבקת על חייה בגלל שהיא יהודיה. מכאן אנחנו רוצים להודות לצוות הרפואי שסייע בכל דבר


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ביום שאחרי הוסיפו ההורים: “אנחנו מרגישים עטופים מכל הכיוונים עם תפילות של אנשים מכל מקום בארץ ובעולם וצילומים של הפרשות חלה ומעשים טובים. הכל במטרה לדאוג לשלומה של שובה וזה מחמם את הלב. אנחנו מרגישים שעם ישראל פה איתנו והוא נותן לנו המון כוח. שובה ברוך השם במצב יציב ובהכרה, היא כאובה וקשה לה להגות הברות ולכן היא לוחשת. היא מחזקת אותנו. היא ביקשה מאיתנו לומר שימשיכו להתפלל לשלומה ושעם ישראל יהיה חזק ושלא יפחד לעשות את מה שהוא יודע לעשות בכדי לחיות פה בישראל בשלום. המשטרה הגיעה לשובה וגבתה ממנה עדות. בהקשר זה הבנו שהמשטרה לא הכריזה על הפיגוע המזעזע שעברנו ביום ראשון פיגוע טרור על רקע לאומני. זה מקומם ומחליש אותנו מאוד".

• "היה לנו קשה מאוד שבזמן שבתנו בבית החולים מגיע המחבל ומטופל"

עוד הוסיפו ההורים: "שובה היא ילדה צדיקה תמימה שהייתה בסך הכול בדרך לבחינת אזרחות, בעת שהגיח מחבל אכזרי שכל מה שרצה זה לשסע את שובה לגזרים בגלל שהיא יהודיה והיא נראית כך, צנועה וחסודה. מדובר במחבל צמא דם. בעפולה מתרחשים פיגועים מדי חצי שנה ועוברים על כך לסדר היום, צריך להתעשת ולמנוע שאירועים כאלה יתרחשו בעתיד. מחבל לא יכול לצאת לפיגוע בידיעה שהוא יכול לצאת ממנו חי, אסור שדבר כזה יקרה. כל מחבל שכזה חייב לדעת שמסיפור כזה הוא לא יצא חי. היה לנו ה קשה מאוד שבזמן שביתנו בבית החולים מגיע המחבל ומטופל ובהמשך הם מועברים ל'בתי הארחה' בבתי הכלא בהם הם מקבלים תמיכה מגורמי טרור. זה נוראי ודבר כזה לא יכול לקרות במדינת ישראל. זו ההזדמנות שלנו להיות חזקים ולמנוע אירועים עתידיים דומים. בהנהגה בישראל צריכים לדאוג שמחבלים לא ייצאו לפיגועים בקלי קלות. עם ישראל מתגלה פה בשיא תפארתו, גודלו ויופיו. כולנו תפילה ששובה בה' תתרפא. ב”ה שובה רק נפצעה וזה היה בזכות חסד עליון. שובה צרחה אבל אף אף אחד לא הבין מה קרה. כך המחבל יכול היה לדקור אותה תשע פעמים ארוכות. זה שהבת שלנו בחיים זה תוצר של חסד עליון, של תפילות ושל הבת המתוקה שלנו שעזרה לכל מי שנקרה בדרכה. המצב מורכב, אנחנו יהודים ועל רקע זה יש כלפינו בישראל שנאה, וחרב חדה. היה פה ניסיון לרצוח. הילדה שלי נאבקת על חייה בגלל שהיא יהודיה. מכאן אנחנו רוצים להודות לצוות הרפואי שסייע בכל דבר".

• פוליטיקה מעורבבת עם דם

מקומה של הפוליטיקה לא נפקד בעקבות פיגוע הדקירה והוא היווה כר פורה להתנגחויות בין גורמי אופוזיציה וקואליציה בעפולה, בעיקר ברשתות החברתיות – כשהבחירות בפתח ונושא הציביון של בירת העמק תופס בו כבר עתה מקום מרכזי. חלק מהתושבים יצא חוצץ כנגד השיח והדגיש כי זו לא השעה לעימותים, בזמן ששובה מלכה מתמודדת עם פציעותיה הקשות בבית החולים.


שר החקלאות אורי אריאל: “הרקע מאוד ברור והניסיון לטשטש וליצור אווירה אחרת הוא לא במקום ולא מתקבל על הדעת…הרקע מאוד ברור והניסיון לטשטש וליצור אווירה אחרת הוא לא במקום ולא מתקבל על הדעת"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מלבד בני המשפחה וחבריה הגיע לבקרה ביום שני גם שר החקלאות אורי אריאל. “הרקע הלאומני למקרה הזה היה ניסיון לרצוח נערה שהולכת ברחובות עיר- הוא חמור ביותר. אנחנו חייבים ליצור הרתעה ברור, חדה ושלא מתפשרת לשתי פנים. בארץ ישראל לא פוגעים בשום יהודי, בוודאי לא בנערה. אנו מאחלים לה החלמה מהירה ושתתחזק. אנו מקווים שהיא תשוחרר מהר מאוד לביתה ותגיע לשירות לאומי, אולי אפילו בבית החולים. הרקע מאוד ברור והניסיון לטשטש וליצור אווירה אחרת הוא לא במקום ולא מתקבל על הדעת. צריך לפעול כנגד הטרור בענישה כבדה וסיכול".

לבקשת משטרת ישראל: הושמד רכב משופר בשווי 140 אלף ש"ח

|

סמוך לנהלל: נשק מוסלק נמצא ברכב

|