כל מה שצריך לדעת על שירותי שילוח בינלאומי לאתיופיה

שירותי שילוח בינלאומי לאתיופיה מאפשר לשלוח משלוחים בגדלים שונים לקרובי משפחה או לבעלי עסקים שחיים במדינה. הנה כמה דברים שחשוב לדעת על המשלוחים לאתיופיה.
המחשה:(freepik)

ירוסלם עלתה לישראל מאתיופיה יחד עם שתיים מאחיותיה לפני עשור. ההורים שלהן העדיפו לשלוח חלק מהילדים ולאפשר להן עתיד מבטיח יותר בישראל, אולם רוב המשפחה נשארה מאחור. "להיפרד מהמשפחה היה אחד הדברים הכי קשים שהיו לי בחיים", מספרת ירוסלם. "מצד אחד האחיות שלי ואני הבנו שהם עושים את זה לטובתנו, מצד שני עולות למטוס 3 נערות, בלי הורים, בלי היכרות עם השפה או המדינה שבה אנחנו אמורות להתחיל חיים חדשים – זה היה מאוד מפחיד. אני זוכרת שהיו שלבים שאחת האחיות שלי מאוד כעסה על ההורים ולא רצתה להיות איתם בקשר. זה היה ממקום של עלבון ופגיעה, כי היא הייתה מאוד מחוברת לאמא שלי והרגישה שפשוט סילקו אותה. היום המציאות שונה לגמרי, התבגרנו, אנחנו לומדות באוניברסיטאות ויש לנו חיים טובים יותר בהשוואה למי שעדיין חיים באתיופיה".
לאורך השנים אחים נוספים של ירוסלם הגיעו לישראל. "אחיות שלי ואני היינו שולחות באמצעות שירותי שילוח בינלאומי לאתיופיה מוצרי מזון, בגדים, צעצועים לאחים שלי וגם כסף. בדרך הזו הרגשנו שאנחנו מסייעות להורים שלי לחסוך עוד ועוד, כך שבסופו של דבר נוכל כולנו להתחבר מחדש בישראל. אחיות שלי ואני עבדנו משמרות מסביב לשעון, כי בעצם היינו צריכות לשלם על הוצאות המחייה שלנו וגם להעביר כמה שיותר להורים שנשארו באתיופיה".
שירותי שילוח בינלאומי לאתיופיה הפכו להיות נפוצים עם השנים. "בהתחלה זה היה מאוד יקר, אז היינו מחשבות את המשקל של החפצים בבית ושולחות דברים קלים שאפשר לקפל לאריזות קטנות, כמו בגדים למשל. עם השנים הכל הלך והשתכלל, והיום מערך שירותי שילוח בינלאומי לאתיופיה הוא גדול ונרחב ואפשר לשלוח דברים שבעבר היה קשה, כמו למשל שמיכות גדולות או אפילו מוצרי חשמל. את הכסף אנחנו, כמובן, מעבירות דרך הבנק ישירות לחשבון הבנק של ההורים שלי וכך מחכה להם מידי פעם הפתעה נעימה מכל הילדים שלהם. אני מקווה שבקרוב נצליח לארגן את הכסף ואת כל יתר הסידורים כדי להעלות גם את ההורים שלי לישראל. הם כבר בגיל מבוגר יחסית וחשוב לי שאת סוף חייהם הם יעשו כשהם מוקפים בילדים, בארץ שיש בה הרבה מאוד אפשרויות".
ירוסלם היא לא היחידה. בעלי עסקים רבים שמפתחים קשרים עסקיים עם אתיופיה עושים שימוש בשירותי השילוח למדינה. לחלק מהאיזורים באתיופיה ניתן לשלח במהירות, בעוד שלחלקים המבודדים והמרוחקים יותר של המדינה, עדיין המשלוח עלול להיות מורכב ועל כן כרוך בהוצאות גבוהות יותר. כדאי לבחון את הדברים, ולהעביר את המשלוח בדרך המהירה והטובה ביותר.

מזרן יחיד אורטופדי – מה חשוב לדעת לפני שמחליטים?

|

טיפים לחסוך כסף לטווח ארוך שכל אחד חייב להכיר

|