כל הסיבות להתחיל לשתות תה ירוק

תה ירוק הפך בשנים האחרונות למצרך מבוקש בכל מטבח. החל מהשפעה על המשקל ועד היתרונות לגוף ולנפש – הנה 5 סיבות טובות להכניס אותו לתפריט היומי. תמונת המחשה: pexels

המסורת של שתייה תה ירוק החלה לפני אלפי שנים במזרח הרחוק ונדמה שכיום היא מגיעה לשיאה גם בעולם המערבי. בין היתר, לתה תכונות שמשפיעות על האברים הפנימיים החיוניים בגופו של האדם ויש בתוכו כמות גדולה ומרשימה של נוגדי חמצון. בטווח הקצר, התה דווקא מקרר את הגוף ומאזן אותו, בעוד בטווח הארוך הוא מסייע לשחרור מתחים ומייצר תחושת רפיון נעימה.

עדיין מתלבטים? קבלו 5 סיבות מעולות שבזכותן התה הירוק הפך למצרך מבוקש בכל מטבח:

1. בגלל שהוא עוזר לישון

שינה ערבה ורצופה היא תנאי לאיכות חיים. אם נמאס לכם להתעורר ביקיצות פתאומיות באמצע הלילה, ייתכן והפתרון הכי טוב הוא לשתות תה ירוק 2-3 שעות לפני השינה. ברפואה הסינית מאמינים שהתה משחרר את המחסומים והמכשולים הפנימיים וגם לפי הרפואה הקונבנציונאלית יש לו יתרונות בנוגע להשפעה חיובית על השינה.

2. בגלל מערכת החיסון

מערכת החיסון היא זו שמאפשרת לגוף להתמודד בצורה טבעית עם דלקות, וירוסים ומחלות. הדרך לחזק את מערכת החיסון עוברת בתזונה, אז בשביל זה המציאו את התה הירוק. העלים של התה ידועים בהשפעתם על מערכת העיכול וכיום מתברר שהם גם מחזקים את מערכת החיסון. בנוסף, נוגדי החמצון שהוזכרו בהקשר של תה ירוק מאטים תהליכי הזדקנות ותורמים למראה חיוני של עור הפנים והגוף.

3. בגלל תחושת השובע והירידה במשקל

תה ירוק הוא פריט חובה בכל תפריט של שומרי משקל. גברים ונשים שרוצים להשיג משקל גוף תקין ובריא צריכים לשתות לפחות כמה ספלים של תה ביום, עם עדיפות לתה ירוק שמעניק תחושת שובע ממושכת. במקביל, התה מעודד את יכולת התנועה של המעיים, מסייע לסילוק הפסולת ומאיץ את קצב חילוף החומרים בלי צורך בנטילת תוספי תזונה.

4. בגלל הפעילות הגופנית

עוסקים בפעילות גופנית? כדאי שתדעו שתמצית תה ירוק מגבירה את קצב שריפת השומן ומשפרת את הסיבולת. מלבד העובדה שהוא מפחית את הסיכון להתקפי לב, התה הירוק מוריד רמות כולסטרול והוא מומלץ גם עבור ספורטאים מקצוענים. בעזרת התה ניתן להוריד את רמות השומנים בדם בלי להתאמץ – אך במקביל לשפר את התוצאות של פעילות אירובית או אנאירובית.

5. בגלל יכולת הלמידה והזיכרון

ההשפעות הקוגניטיביות של תה ירוק חשובות לא פחות מהפיזיולוגיות. ראשית, החומרים הפעילים שיש בתוך התה מסייעים לשמור על החלקים המוח שאחראיים על ויסות הלמידה והזיכרון. שנית, צריכת התה מונעת מחלות ניווניות ונוירולוגיות כגון אלצהיימר. אם מוסיפים לרשימת היתרונות האלה גם את הטעם של התה, מבינים למה מדובר באחד המשקאות הטובים והמומלצים ביותר בהיסטוריה.