כללית מחוז צפון ומכון מור: בדיקת עיניים חדשנית לחולי סוכרת

"עם כניסתו של השרות החדש חלה עליה בהיענות לבדיקה החשובה הזו ואני מברך על כך״, מסביר ד"ר טנוס כורזום המנהל הרפואי של כללית מחוז צפון. צילום: כללית

כללית ומכון מור מרחיבות את שירותי הרפואה באזור טבריה, גליל ורמת הגולן, למען המטופלים, ומעתה ניתן לבצע בדיקת סקר עיניים וירטואלי לחולי סוכרת, ללא הרחבת אישונים, באמצעות מצלמת רשתית ופענוח מרחוק על ידי מומחה עיניים ממרכז רפואי כרמל מקבוצת כללית.
"אנו שמחים על האפשרות להרחיב את הנגישות והזמינות לשרות בדיקת הסקר, ולאפשר למטופלי הסוכרת, שנדרשים למעקב שנתי, לקבל את השרות קרוב לביתם ובזמן קצר. צוות המרפאה מזמן את המטופלים הנדרשים למעקב, לבצע את הבדיקה במרפאת האם שלהם בקרבת מגוריהם. בדיקת זו דרשה בעבר הגעה למרפאה לבדיקה ע"י רופא עיניים הכוללת טפטוף טיפות להרחבת אישונים, ביצוע הבדיקה והמתנה של כשעה במרפאה. עם כניסתו של השרות החדש חלה עליה בהיענות לבדיקה החשובה הזו ואני מברך על כך״, מסביר ד"ר טנוס כורזום המנהל הרפואי של כללית מחוז צפון.
הסקר מתבסס על צילום מהיר של קרקעית העיניים בעזרת מצלמת רשתית מתקדמת. השירות מאפשר לחולי הסוכרת להיבדק במהירות ובזמינות גבוהה ללא צורך בהרחבת אישונים ועם פגיעה מינימלית בשגרת היום יום, את צילומי הרשתית מפענחים מרחוק רופאי רשתית מומחים ממרכז רפואי כרמל וכאשר מזהים חשד לפגיעה ו/או התדרדרות בראיה, מפנים את המטופל להמשך טיפול רופא עיניים.
״כללית ומכון מור מתאימים את השירות הרפואי לעידן הדיגיטלי ומשקיעים מחשבה רבה בהתאמת השירות לצרכי המטופלים. החיסכון בזמן ההכנה לבדיקה ומתן ייעוץ רפואי מאפשר לנו לזמן יותר מטופלים, לבצע יותר מעקבים ולחסוך למטופלים זמן יקר", משתף רו"ח אלי כהן, מנכ"ל מכון מור.