כללית: מבצע בדיקות למטופלי הקופה לאיתור מוקדם של סרטן העור

לרגל שבוע המודעות לסרטן העור שחל החל מהיום(8/06) עד לתאריך ה- 14 ביוני, 'כללית' מזמינה את מטופליה לבצע בדיקה לאיתור מוקדם של סרטן העור

שבוע המודעות למניעת סרטן העור ואבחונו המוקדם יערך השנה בין התאריכים: 8-14 ביוני. במסגרת המבצע, שנערך ביוזמת ובשיתוף פעולה עם האגודה למלחמה בסרטן, יעמדו השנה לרשות מטופלי כללית תחנות בדיקה ברחבי הארץ. הבדיקות יערכו על-ידי מומחים לרפואת עור של כללית ובחינם. לביצוע הבדיקה, יש לתאם תור מראש במוקד שירות הלקוחות 2700 * או באמצעות האתר או האפליקציה של כללית.
במהלך שבוע המודעות, יחולקו חומרי הסברה להגברת המודעות להתנהגות נכונה בשמש כדי למנוע  נזקים ובנוסף על כך,  יודגש נושא הגילוי המוקדם וחשיבותו להצלת חיים.
לדברי פרופ' ארנון כהן, מומחה לרפואת עור בכללית, "מומלץ וחשוב להיבדק אצל רופא עור אחת לשנה היות שגילוי מוקדם של נגעים בעור יכול להציל חיים. אנו חוברים למאמץ של האגודה למלחמה בסרטן להגברת המודעות לנושא ומזמינים את הציבור לערוך בדיקות יזומות לאבחון ואיתור מוקדם במרפאות שמשתתפות במבצע בתאום תור מראש, ללא כל תשלום במסגרת המבצע. שבוע המודעות מתקיים כדי לעודד  את הציבור לפעול לאיתור מוקדם של המחלה ואף  למנוע אותה, שכן אף אחד אינו חסין מפני נזקי השמש".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


פרופ' דיאן לוין, מנהלת המחלקה לחינוך וקידום בריאות בכללית, מוסיפה: "גם בתקופה  זו, כשמבקרים במקומות בילוי בחוץ אחרי תקופה ממושכת בה רוב הציבור נשאר בבית כדי למנוע  את התפשטות הקורונה, עדיין יש להקפיד גם על הכללים להגנה מפני נזקי השמש, וכמובן להמשיך ולאמץ את  ההנחיות  לריחוק פיזי ועטיית מסיכות למניעת  הידבקות".
חשוב להימנע מחשיפה לשמש בין השעות 10:00-16:00, להקפיד על חבישת כובע, הרכבת משקפי שמש, לבוש מתאים ושימוש בתכשירים עם מקדם הגנה 30 לפחות. ברגע ששמים לב להופעתו של נגע חדש, או לשינוי בנגע קיים, יש לפנות לרופא עור – גילוי מוקדם מעלה מאוד את סיכויי הריפוי, ולכן חשוב אבחון בשלבים המוקדמים של המחלה.
בבתי המרקחת של כללית ניתנות הנחות על תכשירי הגנה מהשמש  ללקוחות כללית:  עד 75% ללקוחות "כללית מושלם" ועד 55% ללקוחות 'כללית'.

>>לעובדות חשובות על סרטן העור