כלבת במוא"ז הגלבוע: עוד שלושה מקרי כלבת

המועצה בפניה דחופה למשרד החקלאות: עזרו לנו בתגבור מידי של האמצעים והמשאבים לטיפול אפקטיבי במגפה מתחילת חודש אוקטובר התגלו כ-50 מקרי כלבת באזור העמקים והגלבוע!. אביחי רן

תופעת הכלבת ממשיכה לא יורדת מסדר היום באזור הגלבוע והעמקים, ובעקבותיה נוקטת מוא"ז הגלבוע בצעדי חירום חסרי תקדים. הערב (יום שני), הגיעו תוצאות חיוביות לעוד 3 מקרי כלבת בתחום הגלבוע (ויש עוד מקרה נוסף בתל-תאומים): במהלך סוף השבוע נלכדו 2 תנים בקיבוץ חפצי-בה, ועוד תן בישוב נורית. שלושתם נמצאו כנגועים בכלבת. בעקבות גילוי הכלבת בחפצי-בה יוצאת כעת המועצה במבצע של הענקת חיסוני דחף, עבור כל חיות הבית של תושבי חפציבה. החיסונים יתקיימו מחר (ג') בין השעות: 12:00-16:00, בסמוך לחדר האוכל של הקיבוץ. לגבי הישוב נורית, תימסר הודעה בנפרד.
רצף האירועים לאחרונה בהם מעורבים תנים חולי כלבת, הוא חריג ביותר, ובלתי מתקבל על הדעת: אם עד יום כיפור היו בכל הארץ היו 14 מקרי כלבת, הרי שמאז אנו עדים לכ- 50 מקרים כולם באזור העמקים בלבד! המצב החמור הוביל את הגורמים במוא"ז הגלבוע לשגר מכתב בהול לשר החקלאות.

• מוא"ז הגלבוע: פנייה לסיוע דחוף

עובד נור, ראש המועצה: "אנו באירוע חירום ועושים ככול יכולתנו בניסיונות למניעת התפשטות מחלת הכלבת, גיוס חקלאים כמתנדבים באיתור ולכידה, קליטת כלבים חשודים, מתן חיסוני דחף ועוד. אנו עושים הרבה אך זה לא מספיק, ולכן אנו דורשים את האמצעים המתאימים לעת הזו, וכמניעה להתפרצות עתידית, תוך גיבוי תקציבי לפעילויות המועצה, ובכך לאפשר לנו להעניק הגנה מהותית על בריאות וביטחון תושבינו!"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בין השאר מבקשים במוא"ז הגלבוע סיוע דחוף בכ"א (רופא ופקח), תגבור הציוד והגדלה זמנית של הכלבייה האזורית המשמשת את הרשויות השכונות (בניר-יפה), סיוע בגידור משקים ומוקדים ע"פ סקר הסניטציה שעורכת המועצה, וכן הכרה דחופה בצרכים הייחודיים של המועצה לנוכח היותה שוכנת בסמיכות לגבולות עם הרשות הפלסטינית וירדן (מקור המחלה).
חרף האיתנות והתנהלות האחראית שמגלים התושבים, התפתחות המגפה מטרידה מאוד את קברניטי המועצה האזורית הגלבוע.
ע"פ גורמים במועצה יש קשר להתנהלות מסורבלת של הרשויות בנושא ובראשם רט"ג, שהגיבו בשאננות נוכח ההתראות לעובדה שהתנים באזור הגלבוע והעמקים, הינם "זן מתפרץ", המפרים את האיזון הטבעי בשטח, ולאחר נזקים גדולים לחקלאות, כעת גם מסכנים חיי אדם: "מוטב היה שרט"ג, במקום להטיף מוסר הייתה נרתמת כבר מתחילת הדרך ומסייעת בהתמודדות המידית עם הזן המתפרץ, ובאמצעים תכליתיים לדילול התנים ותגבור הסניטציה. נחזור ונדגיש, החקלאים באזור העמקים אינם הבעיה, הם הפתרון! הם אלו שהתריעו בזמן, הם אלו העומדים בקו הראשון, והם אלו התורמים כעת משמעותית באיתור ולכידת התנים".

עטר לא מבזבז זמן בגלבוע: המועצה תיקח אחריות על מערך ההסעות אחר הצהריים

|

מתקדמות העבודות להקמת מחלף עוקף צומת המוסכים

|