כך תתמצאו בעיר הגדולה – מדריך השכונות למטייל בניו יורק

ניו יורק, ג'ונגל בטון שממנו חלומות עשויים. צילום" istock

אם יש עיר אחת שאפשר לכנות אותה באמת מרכז העולם, ובוודאי שמדובר בעיר המפורסמת והמוכרת ביותר בעולם, הרי שמדובר בעיר ניו יורק. ניו יורק היא במידה רבה תמצית החיים בעולם המודרני – העיר שלעולם אינה ישנה, התפוח הגדול, ג'ונגל הבטון ממנו עשויים חלומות. העיר עצמה, מלבד היותה העיר הגדולה בארצות הברית והמפורסמת בעולם, מהווה מרכז תיירותי חשוב מאין כמותו בארצות הברית, ועשרות אלפי תיירים ישראלים פוקדים אותה מדי שנה. אם גם אתם עומדים לעלות על טיסות לניו יורק, אתם צריכים לדעת איך להתמצא בעיר היטב בחופשה שלכם.

• מתכננים לטוס לניו יורק? הנה מה שאתם צריכים לדעת מבחינה שכונות

ברמה הבסיסית, ניו יורק מחולקת לחמישה רובעים גדולים, שכל אחד מהם מהווה הלכה למעשה עיר בפני עצמו (גם מבחינה שלטונית – כל רובע נחשב כמחוז במדינת ניו יורק, שהעיר ניו יורק היא חלק ממנה). הרובעים הם ברוקלין, קווינס, ברונקס, סטטן איילנד וכמובן שגם מנהטן. במרבית המקרים, כשאנחנו מדברים על ניו יורק, אנחנו מדברים על מנהטן – האי המפורסם שבו אתרים תיירותיים כמו פסל החירות, האמפייר סטייט בילדינג, השדרה החמישית ומגדל החירות שנבנה על הריסות מגדלי התאומים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עם זאת, גם הרובעים האחרים דורשים התמצאות מצדנו כתיירים, במיוחד אם אנחנו הולכים לבקר משפחה וחברים בעיר. ננסה לתת לכם את הרקע על מנהטן ועל הרובעים האחרים מבחינת התמצאות.

• כיצד תתמצאו בצורה הטובה ביותר בניו יורק ובשכונות והרובעים שלה?

כאמור, הרובעים ברוקלין, קווינס, סטטן איילנד וברונקס הם רובעים עצמאיים במידה רבה, וכל אחד מהם מתפקד כעיר עצמאית בפני עצמו לכל דבר ועניין. ברוקלין ידועה בזכות התרבות הייחודית שלה, המשלבת בין קהילה שחורה וקהילת מהגרים גדולה לבין קהילה יהודית עצומה, שבחלקה היא גם חרדית. קווינס נחשבת לרובע משפחתי ובורגני יותר, ואילו הברונקס הוא רובע שמתאפיין בתרבות שחורה והיספנית גדולה, בד בבד עם מספר שכונות בורגניות. סטטן איילנד הוא למעשה פרבר של האי, והאופי של הרובע ניתן לו מהקהילה האיטלקית הגדולה בו. מנהטן היא כמובן המקום המעניין ביותר – האי המפורסם ביותר בעולם בנוי בשיטת שתי וערב – רחובות החוצים אחד את השני לרוחב ולאורך. הרחובות הארוכים מצפון לדרום מנהטן מכונים שדרות, והם ממוספרים מ-1 עד 12, עם ארבעה נוספים המסומנים A-D. הרחובות החוצים אותם ממוספרים כולם, מה שהופך את ההתמצאות במנהטן לפשוטה יחסית, בהתאם לחצייה של כל רחוב וכל שדרה, ולצד מערב (W) ומזרח (E) של כל רחוב – מנהטן מחולקת לצד מערבי ומזרחי. בנוסף ישנו הסנטרל פארק שבמרכז מנהטן, ורחובות כמו ברודוויי – שחוצים מספר רחובות באלכסון.

• חשוב לדעת להתמצא בעיר הגדולה – כך תתכננו את הטיול שלכם היטב

ברגע שבו מבינים את השיטה לפיה מנהטן מתוכננת, ההתמצאות בה היא קלה יותר מכמעט כל עיר גדולה אחרת בעולם. גם ברובעים האחרים ההתמצאות היא לא קשה – ואתם יכולים וצריכים לתכנן את הטיול המושלם שלכם בניו יורק כשאתם יודעים כיצד להתמצא בעיר.