כך תצליחו בכתיבת עבודת סמינריון

עבודה סמינריונית היא מושג שמפחיד סטודנטים. בכל אופן כללי, לסטודנטים תמיד יש רתיעה מכל סוג של עבודות אקדמיות, אך סמינריון הוא המאיים והמלחיץ ביותר. מדוע?
המחשה: צילום- freepik

די לנו להביט בקריטריונים לביצוע העבודה. כמובן, צריך לכתוב תקציר על מה שהולך להיות בה, ולאחר מכן לכתוב מבוא. המבוא הוא "כרטיס כניסה" שדרכו אפשר להיכנס בשערי העבודה הסמינריונית. הוא מציג את הנושא בכלליותו, מושגים שקשורים אליו וגם זמנים (כמו למשל מתי החלה תופעה מסוימת או תיאוריה מסוימת). התקציר והמבוא עוד נחשבים ל"ידידותיים" לסטודנט.
החלק העיקרי שבאמת מרתיע, והוא לב העבודה הסמינריונית, הוא החלק של סקירת הספרות. החלק הזה קשה, מכיוון שהוא דורש מן הסטודנט למצוא מאמרים מתאימים וגם לדעת כיצד לכתוב אותם בצורה הנכונה לתוך סקירת הספרות.
ללא מאמרים תומכים, לא ניתן להרכיב סקירת ספרות. ללא סקירת ספרות, לא ניתן לכתוב עבודה סמינריונית.
החלק הבא הוא מערך המחקר, שכולל: שיטת מחקר מתאימה (איכותנית או כמותית), שאלת מחקר שתהיה ממוקדת בחומר האקדמי שמגבה אותה מבחינה תיאורטית, כלי מחקר שונים ומגוונים שבהם נעשה שימוש והשערת מחקר: על הסטודנט לשער דבר מה בנוגע לנושא שהוא בחר.
לאחר מכן, שלב הממצאים, הסיכום, הדיון והמסקנות. סוף פסוק ברשימה הביבליוגרפית.
אז כיצד תצליחו בכתיבת עבודות אקדמיות? כמובן, ברור שאתם רוצים ציון גבוה, ולא תסתפקו בציון עובר. ראשית כול, עליכם להתחיל מסקירת הספרות. שימו בצד את התקציר ואת המבוא. קודם כול, השקיעו מאמצים במציאת מאמרים שמתאימים לעבודה שלכם.
אנו יכולים להבטיח לכם, שכאשר תשקיעו את מלוא מרצכם ואת מלוא זמנכם בסקירת הספרות- כבר תשלימו בין 50% לבין 60% מן העבודה שלכם. קחו את החלקים העיקריים מכל מאמר, בין אם זה בעברית ובין אם זה באנגלית, ושפכו לתוך סקירת הספרות. עשו זאת לפי סדר הגיוני. וכמובן, נסו כמה שיותר לנסח זאת במילים שלכם, וכך תצליחו בענק.
נוסף על כך, עליכם להיות ממוקדים ביותר בנוגע למערך המחקר שלכם. תבחרו את שיטת המחקר שהכי מתאימה לנושא שלכם, וכך מלאכת הביצוע עם ההשערה, השאלה והכלים- תהיה פשוטה יותר. למשל: אם השיטה איכותנית, רצוי לבצע ראיונות רחוב. אם היא כמותית, רצוי לבצע ניתוח סטטיסטי.
בנוגע לחלק האחרון- כתבו הכול במילים שלכם, בהתבסס על החומר התיאורטי ועל הממצאים. הפיקו הנאה מביצוע העבודה שלכם.

זקוקים למידע נוסף על כתיבת עבודות במהלך התואר? אל תהססו ליצור איתנו קשר.

טיפים לחסוך כסף לטווח ארוך שכל אחד חייב להכיר

|

מזרן יחיד אורטופדי – מה חשוב לדעת לפני שמחליטים?

|