"כך נראית הפקרות"

בגלבוע זועמים על מצבה של גדר המערכת והפרצות הרבות שלדבריהם מאפשרות מעבר משטחי הרשות לישראל: "מה בדיוק מפריע לנתיב זה להפוך לנתיב ממשי למעשי טרור?", אומרים בגלבוע. צילום: דוברות הגלבוע

במוא"ז הגלבוע מביעים אכזבה וזעם לטענתם בעקבות המשך המצב לאורך גדר המערכת ואי סתימת הפרצות הרבות, המאפשרות מעבר חופשי משטחי הרשות הפלסטינאית לתוך ישראל.
ראש המועצה, עובד נור, המתנדב ביחידת 'המתמיד' בגלבוע, מקדיש כל סיור לבחינת המצב לאורך הגדר, לאור ההיסטוריה הבעייתית ואי טיפול בפרצות הרבות שהתגלו בעבר.
בהודעה של המועצה נכתב: "בסיור שערך במהלך סוף השבוע גילה עובד נור כי הגזרה שבקרבת הישוב מוקייבלה, בסמוך למעבר גלבוע (ג'למה), לא רק שלא תוקנה, אלא נפרצה "והוסדרה" למעבר כלי רכב ללא כל פיקוח או בקרה על העוברים ושבים. השער במקום, נתלש בעזרת כלי מכני, ואילו הגדר שבסמוך למוקייבלה- שוכבת ולא מהווה כל מכשול.
ייתר על כן, וחמור אף יותר, בשיחה עם חיילים שעברו במקום (סיור שגרתי, לא כתוצאה מהתרעה), הודו החיילים כי התייחסותם למסתננים מהרשות הפלסטינאית, לרבות ההוראות לפתיחה באש, שונות ומקלות, ביחס שבין המסתננים ליד מוקייבלה לבין היישוב מעלה-גלבוע המצוי דרומית-מזרחית, בהמשך הגזרה".
"זוהי לא 'פרצה בגדר', כך נראית הפקרות של ממש", אומר עובד נור, "אנו לא מוכנים לעבור לסדר היום ולאדישות שמפגינה המדינה כלפי הביטחון של תושביה. גם הפעם העברתי את התמונות ואת הערותיי החריפות כנגד ההפקרות, למזכיר הצבאי של שר הביטחון, ולשר לביטחון הפנים, ואני אמשיך לעשות הכול עד שיתעוררו שם", אומר ראש המועצה, "מדובר בפתחים ברוחב של מעל ל-3 מטר, והכול במרחק של 5 דקות הליכה מבתי התושבים. עד כה התמודדנו "רק" עם כניסה של שב"חים, ועלייה משמעותית ומתמשכת בפריצות ובגניבות בישובים, אך מה בדיוק מפריע לנתיב זה להפוך לנתיב ממשי למעשי טרור? זוהי סכנה ברורה לפגיעות בנפש, ואנחנו דורשים לעשות מעשה, ומיד".