כינרת: מעל כ 3 מיליון נופשים בילו בעונת הרחצה בחופי האגם

באיגוד ערים כינרת מסכמים את עונת הרצה החולפת: כ- 3.35 מיליון נופשים בילו בעונת הרחצה 2021 בחופי האיגוד בהשוואה ל- 2.7 מיליון נופשים בשנת 2020, כ- 2200 טון אשפה נאספו מהחופים, רובם מפחי האשפה המוסדרים

קיץ עמוס מאוד עבר על חופי הכינרת, עקב הביקוש הרב, בשל מצב הקורונה העולמי, בו רוב הציבור העדיף לנפוש בישראל במרחבים פתוחים ולא בחו"ל, שהביא אל חופי איגוד ערים כינרת השקטים כ- 3.35 מיליון נופשים מתחילת העונה, בהשוואה ל- 2.7 מיליון נופשים בשנת 2020.
בעונת הרחצה 2021 הפעיל איגוד ערים כינרת 17 חניוני נופש חופיים, מהם 16 עם חופי רחצה מוכרזים.
דנה בכר, מנהלת אגף מנהלת הכינרת, באיגוד ערים כינרת אומרת, כי עונת הרחצה השנה, הייתה שונה ומאתגרת ובאיגוד נערכו לכמות גדולה יותר של נופשים בחופים. עוד אומרת בכר, כי כמות האשפה שנאספה לאורך העונה, עומדת על כ- 2200 טון, זאת לעומת 1800 טון אשפה בעונת הרחצה 2020, החופים פעלו בקיבולות שיא במשך כל הקיץ והדבר היה ניכר גם בעומסי תנועה סובב כינרת, בחניונים שנסגרו ונפתחו לסירוגין ובכמות האירועים המטופלים. "מוקד 'כינרת בטוחה', פעל לאורך כל שעות היממה בימי השיא ואליו זרמו דיווחים מצולמים שוטפים, מ- 160 מצלמות אבטחה בחופי האיגוד. המוקד מאויש על ידי מוקדנים ומפעיל את הכוחות בשטח בהתאם למידע מהמצלמות. בעונת הרחצה טיפל המוקד בכ- 500 אירועים (לעומת כ- 470 אירועים בשנת 2020). מחצית מהאירועים התרחשו בחודשים מרץ ואוגוסט. הטיפול באירועי רעש, הינו הסוגייה המעסיקה ביותר את האחראיים בשמירה על הסדר הציבורי בכינרת: מנהלי החופים והצוותים שבשטח, פקחי איגוד ערים כינרת, המאבטחים ושוטרי משטרת ישראל. כ- 45% מהאירועים שטופלו היו אירועי רעש. כ- 45% נוספים היו אירועי סדר וביטחון שונים כגון: וונדליזם, אלימות, עבירות תנועה, חניה ובטיחות השייט" מציינת בכר ומוסיפה, כי המצילים מטעם איגוד ערים כינרת פועלים במסירות ב- 16 חופי הרחצה המוכרזים של האיגוד, כאשר לאורך העונה נרשמו כ- 76 אירועי הצלה מתועדים. האיגוד מפעיל מזה שלוש שנים מערך מסודר של פקחי רחצה מוסמכים, אשר מסיירים לאורך כל העונה בחופים המוסדרים ועוסקים בפעילות מניעתית של אזהרה והתרעה בפני נופשים על הסכנות הכרוכות ברחצה בחופים לא מוכרזים, בקרה ופיקוח על שירותי ההצלה והרפואה ופעילות לצמצום מקרי הטביעה בחופי הכינרת.
לנתונים אלה מצטרפים נתוני מתן הדו"חות של יחידת הפיקוח והאכיפה של איגוד ערים כינרת אשר רשמה כ- 630 דו"חות על עבירות ניקיון, בטיחות השייט, איסור נהיגה בחוף הים וחניה. היחידה הפעילה בימי השיא כ- 75 סיורים משולבים עם משטרת ישראל, חלקם במסגרת פרויקט "חוף נקי" עם המשרד להגנת הסביבה.
איגוד ערים כינרת, פתח השנה לציבור הרחב, שלושה חופים חדשים: חוף צמח המיתולוגי (שהיה סגור 4 שנים). בנוסף לשיקום החוף, הוסרו גדרות הברזל שתחמו את החוף והציבור יכול כעת להיכנס לחוף ישירות מהכביש הראשי, מה שיצר רצף נגיש בין חוף רחצה אל הסביבה השוקקת שעוטפת אותו, חוף סוסיתא שהיה סגור בעונת הרחצה 2020 נפתח העונה לאחר שיפוץ, חידוש וטיפול בתשתיות, מבנים ומתקנים וכמובן חוף דוגה שנפתח לציבור לאחר סיום עבודות פיתוח תיירותי נרחבות, בעלות של 30 מיליון שקלים, במימון משרדי האוצר, התיירות, הפנים ואיגוד ערים כינרת. חוף דוגה הינו החוף הראשון שתוכנן ובוצע מכוחה של תכנית תמ"א 13/13/א' לחופי האיגוד, שמטרתה פיתוח תיירותי והנגשת החופים לציבור, תוך שמירה על ערכי הטבע, הסביבה והמורשת.
בפתח עונת הרחצה, החליטה מועצת איגוד ערים כינרת, על מתן מענה לרחצה נפרדת לציבור הדתי-חרדי, זו השנה השנייה, על ידי הוספת מקטע נוסף לרחצה נפרדת, בנוסף לחוף כינר, במקטע המוכרז הדרומי של חוף דוגית (גולן מקטע 13). צוותי האיגוד הקימו מחיצות הפרדה בחוף, לרווחת הציבור הדתי-חרדי בתקופה "בין הזמנים", בין 19.7-8.8.2021, כאשר בשעות הרחצה בימי שבת, התאפשרה רחצה מעורבת לגברים ולנשים גם במקטע 13 בחוף גולן. החופים הסמוכים דוגית וצאלון פעלו כל העת כסדרם.
שאטל חינם 'קו סובב כינרת', של איגוד ערים כינרת, חידש את פעילותו השנה לטובת הנופשים בחגים ובתקופת הקיץ פעל במתכונת מתוגברת, תוך מתן מענה מיוחד לעשרות אלפי צעירים בחופי מזרח הכינרת, לאחר שלא פעל בשנת 2020 עקב הנחיות הקורונה.
עומס רב הורגש גם במוקד פניות הציבור של איגוד ערים כינרת, כוכבית כינרת, שטיפל בכ- 31 אלף פניות מידע שונות לנופש.
את הנופשים הרבים פגשו המסבירנים של איגוד ערים כינרת, סטודנטים ומדריכים בחופשה, שהיוו את צוותי ההסברה ופעלו בחופי האיגוד בכ- 75 ימי שיא לאורך עונת הרחצה, חילקו שקיות אשפה והסבירו באדיבות ובנועם, על חשיבות השמירה על ניקיון החופים והמים באגם הלאומי ועודדו את הצמצום בשימוש בכלים חד פעמיים.
באיגוד ערים כינרת ממשיכים לקדם, לשקם ולפתח את חופי הכינרת ובתום שיקום ופיתוח חוף דוגה, החל ביצוע שלב א' של עבודות השדרוג והפיתוח בחוף צאלון, המתוקצב ב-14 מיליון שקלים, מתוך עלות כוללת של 39 מיליון שקלים, במימון משרדי האוצר, הפנים ואיגוד ערים כינרת. בנוסף, לראשונה בחופי האיגוד, מתוכנן בצאלון מתקן לספורט ימי שיכלול אזור להורדת כלי שייט ומבנה שירות ייעודי, למתן שירותי ספורט ימי לנופשים בחוף.

עונת הרחצה הרשמית בשבוע החולף(5.10) ועם סיומה ועל מנת לתת מענה לרחצה בטוחה בחופים, החליטו באיגוד ערים כינרת, על הארכת עונת הרחצה עד ה-30 באוקטובר 2021, בשלושה מחופי האיגוד השקטים: צינברי, לבנון וצמח, לרחצה בטוחה בהשגחת מצילים. שרותי ההצלה בחופים אלו יינתנו עד השעה 17:00.

יהיה שמח ומבדח: אירועי פורים במועצה לשימור אתרים

|

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|