כינרת: מי יצליח לדוג קרפיון במשקל גדול יותר מ-16 קילו?

דייגים מהארץ ומהעולם יתחרו החל מיום ראשון במשך 125 שעות ברציפות בתחרות דייג בינלאומית. צילום: “ישראפיש"

 

ביום ראשון הקרוב, תפתח בעין גב תחרות 'דייג ספורטיבי' בינלאומית. התחרות תתקיים בחופי איגוד ערים כינרת, ביזמת עמותת "ישראפיש", בצדו המזרחי של האגם הלאומי.
התחרות משלבת מאבק 'הישרדות' של דייג במשך 125 שעות ברציפות ללא הפסקה, בתנאי מזג אוויר חורפי וקר, באוהל על החוף, ללא שינה, במטרה לזכות בגביע הבינלאומי, להשתייך לנבחרת ישראל לקראת אליפות העולם 2018 ובניסיון לשבור את שיא כל הזמנים, בתפיסת הקרפיון הגדול ביותר בכינרת, העומד על שיא של 16.200 ק"ג שנתפס בשנת 2012 ומאז לא נשבר.
הכינרת אגם שאינו קופא, כמו אגמי אירופה ולכן מהווה אבן שואבת לדייגים מקצועיים מכל העולם, בעיקר בעונת החורף, הנחשבת לטובה לדייג קרפיונים, המתקרבים לאזור החוף.
עמותת "ישראפיש" לדייג ספורטיבי בישראל, מארגנת התחרות, מקפידה על כך שהקרפיונים יתפסו באמצעים מורשים ומקצועיים ולאחר שהדגים נשקלים הם מוחזרים למי הכינרת, ללא פגע. ברשות הכינרת ואיגוד ערים כינרת נערכו מבעוד מועד לתחרות והכשירו את השטחים בהם מתקיימת התחרות בחופים צאלון, גולן, כורסי, לבנון, דוגית ודוגה ודואגים לצרכי הדייגים.
השנה מתחרות 14 קבוצות דייגים ודייגות, מבלארוס, אוקרינה, רוסיה וארצות הברית ונציגות ישראלית מכל רחבי הארץ, לרבות קבוצת דייג דרוזי מהכפר מסעדה שבגולן.