כינרת: למרות הפתיחה המאוחרת מעל 2.1 מיליון נופשים בילו הקיץ בחופים

באיגוד ערים כינרת סיכמו את עונת הקיץ: מעל 2.1 מיליון נופשים בילו בחופי האיגוד השקטים, למרות הפתיחה מאוחרת של עונת הרחצה ב-20.5 עקב הקורונה. 725 טון אשפה נאספו מהחופים, רובם מפחי האשפה המוסדרים. החל מתחילת ספטמבר, שינויים בשעות הפעלת שירותי ההצלה בחופים השקטים שפועלים במתכונת שונה. ב-17 באוקטובר תינעל עונת הרחצה בכינרת. צילום: רשות הכנרת

קיץ ייחודי ועמוס מאוד עבר על חופי הכינרת, לאחר חורף גשום, עליית שיא במפלס ושמיים סגורים שהביאו אל הכינרת מעל 2.1 מיליון נופשים מתחילת העונה, אשר נפתחה באיחור, בצל הקורונה ב- 20.5.20.
דנה בכר, מנהלת אגף מנהלת הכינרת ברשות הכינרת אומרת, כי רק בחודש אוגוסט לבדו, ביקרו בחופי איגוד ערים כינרת מעל מיליון נופשים. עוד מוסרת בכר, כי כמות האשפה שנאספה לאורך העונה עומדת על כ- 725 טון, בחופים אשר פעלו בקיבולות שיא במהלך כל החודש, כאשר הדבר ניכר בעומסי התנועה סובב כינרת, בחניונים אשר נסגרו ונפתחו לסירוגין כל העת וכמובן בכמות האירועים המטופלים" אומרת בכר ומוסיפה, כי מוקד "כינרת בטוחה" פעל לאורך היממה, לשם זרמו דיווחים מצולמים שוטפים, מ- 160 מצלמות אבטחה בחופי האיגוד, כחלק מפרויקט משותף של איגוד ערים כינרת והמשרד לביטחון פנים. המוקד טיפל מאז פתיחת העונה ב- 390 אירועים, כ- 235 מהם רק בחודש אוגוסט. בעיקר בעיות רעש.
"פילוח האירועים מעמיד את סוגיית הטיפול ברעש כסוגיה המעסיקה ביותר את האחראיים בשמירה על הסדר הציבורי בכינרת: פקחי איגוד ערים כינרת, המאבטחים ושוטרי משטרת ישראל. כ- 40% מהאירועים שטופלו עד סוף חודש אוגוסט היו אירועי רעש. ב- 30% נוספים מדובר באירועי טיפול בהתקהלויות ופציעות והיתר טיפול בהצבת אוהלים שהוצבו במקומות שאינם מיועדים לכך, וונדליזם, אלימות, עבירות תנועה ובטיחות השייט" אומרת בכר.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מאיגוד כינרת נמסר כי חגי תשרי צפויים להיות עמוסים אף הם, כאשר מיד עם סיומה של העונה, יחלו עבודות השיקום וההסדרה לקראת עונה חדשה נוספת.
בנוסף נמסר כי החל מה- 1 בספטמבר שינויים במתכונת שעות הפעלת שירותי ההצלה בחופים השקטים.
שירותי ההצלה יפעלו בחופי איגוד ערים כינרת השקטים, בימי אמצע השבוע מהשעה 09:00 בבוקר ועד 17:00 אחר הצהריים. בסופי שבוע וחגים, יפעלו שירותי ההצלה עד השעה 19:00 בערב.
בחוף כינר, החוף הנפרד לדתיים תפעל עמדת ההצלה גם בימי שישי וערבי חג עד השעה 17:00.
באיגוד ערים כינרת, מזכירים כי אין להיכנס לחופים לא מוכרזים ללא שירותי הצלה וכי אין להיכנס למים בתום פעילות שירותי ההצלה.
ב-17 באוקטובר תינעל עונת הרחצה בכינרת.

לוח זמנים לפעילות שירותי ההצלה בחופים ניתן לראות באתר רשות הכינרת https://kineret.org.il/ ובכוכבית כינרת 55477*.