כינרת: אושר קנס של מאות ש"ח ש"ח לרוחצים שלא בשעות הרחצה

אושר בכנסת הטלת קנס לרוחצים בחופי הכנרת שיבצעו הפרות כגון רחצה בכנרת שלא בשעות הרחצה, אי ציות להודעת אזהרה של מציל או פקח למניעת סכנה לעצמו או לאחר ועוד. המחשה: צילום- איגוד ערים כינרת

ועדת החוקה בכנסת אישרה לאחרונה ולראשונה קנסות להסדרת הרחצה בחופי איגוד ערים כנרת וטבריה.
הוועדה אישרה את בקשת שרת הפנים לצווי הטלת קנסות בשורת ערים ורשויות מקומיות ובהן בקשת איגוד ערים כנרת ולפיה: קנס של 730 שקלים יוטל על רחצה בכנרת שלא בשעות הרחצה או במקום רחצה מוכרז ללא מציל או כשמונף דגל שחור. קנס בסכום זה יוטל גם על השארת פסולת או כל חפץ העלול לגרום ללכלוך או נזק וכן על אי ציות להודעת אזהרה של מציל או פקח למניעת סכנה לעצמו או לאחר.
עו"ד חיים שטרן יועמ"ש איגוד ערים כינרת: "צו הקנסות בא לתמוך במספר נושאים שיש בהם להסדיר את הרחצה לרבות איסור הכנסת בע"ח לחופים, התנהגות כלפי הוראות של מצילים, איסור זריקת אשפה בחופים- מאחר והכנרת היא משאב טבע ייחודי. כנרת יש רק אחת, וכן מבחינת שמירה על המתחם האקולוגי המיוחד. האיגוד הוקם ב-2008 והשנים הראשונות הוקדשו לפינוי פולשים ולאחר מכן התחלנו להקים את כל המערך המשפטי של חוקים למניעת רעש וחוקי עזר שונים. התברר שהיינו צריכים לתקן את החוק הראשי כי שכחו להכניס בו חוק עונשין שיגבה את היכולת להטיל קנסות. יש לנו יחידת פיקוח ואכיפה כ-7-6 פקחים מוסמכים וכוח עזר של עשרות מתנדבים שמלווה אותם. כל הפקחים מוסמכים גם לפיקוח על עבירות שיט. יש לנו גם יחידת תביעה של האיגוד שהיועמ"ש אישר לנו למנות, שבכל אותן עבירות חמורות נעמיד לדין ובשוטף נטיל קנסות. בנוגע לאי ציות לפקח או מציל והפרה של רעש נבקש את הקנס הגבוה ביותר. בפסח 2017 טבעו 3 נערים בחוף כורסי בכנרת. הם השמיעו מוסיקה רועשת באמצעות רמקולים ולא שמעו את אזהרות המצילים מפני שרקיה שהיא רוח מאוד מסוכנת".

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|