כיבוי והצלה: חולצו לכודים בנחל תבור הגועש, שריפה בגבעת אלה

מאירועי אתמול: חולצו שלושה לכודים שרכבם התהפך בנחל תבור בזרימה החזקה, בגבעת אלה תכולת מחסן עלתה באש ונזק כבד נגרם למבנה. צילום: דוברות כיבוי והצלה

אמש בשעות אחה"צ(ו') נלכדו 3 מטיילים שטיילו עם רכבם באזור נחל תבור בערוץ הנחל הגועש. השלושה הזעיקו לעזרתם את כוחות הכיבוי וההצלה לאחר שרכבם התהפך בנחל על ידי זרימת המים החזקה, במקטע שבין בין כפר קיש לגזית.
לוחמי האש מתחנה אזורית טבריה בפיקודו של רב רשף תומר יועץ בסיוע יחידת יל"מ שהוזעקו למקום, הבחינו בשני נוסעי הרכב לכודים על גג הרכב, כאשר הנוסע השלישי אותר בסמוך אוחז בעץ ללא יכולת חילוץ עצמי וזרימתו  החזקה של הנחל מסכנת אותו.
לוחמי האש מיהרו לחלץ את המטייל הלכוד שאחז בעץ והיה נתון בסכנה וחילצו אותו למקום מבטחים. לאחר מכן חולצו שני המטיילים לכודים על גג הרכב במשנה זהירות . בתום החילוץ 3 הנוסעים שנפגעו באורח קל  הועברו לטיפול גורמי רפואה במקום.
מכיבוי והצלה ביקשו להתריע בפני המטיילים בימי סערה כי במקרה של שיטפונות, אין להתקרב למקורות מים זורמים ולערוצי נחל מחשש להתמוטטות הגדות, ובשל הזרימה החזקה, שעלולה לגרום להיסחפות בזרם המים.

• שריפה בגבעת אלה

בשעות הלילה המאוחרות התקבלה הודעה על שריפה של מחסן בצמוד לבתי מגורים בגבעת אלה, צוותים של לוחמי האש מתחנת נוף הגליל/מגדל העמק בפיקודו של להב יחיעם לוגסי הגיעו למקום ומנעו את ההתפשטות לדירות הסמוכות ופעלו לכיבוי סופי של האש .
תכולתו של המחסן עלתה באש ונזק כבד נגרם למבנה. לא היו נפגעים באירוע.
חוקר שריפות נשלח למקום לבדיקת פרוץ השריפה.