"כולנו רוצים לחזור כבר לשגרה הנורמלית והמוכרת, להיכנס לג'ינס ולהיפטר מהטרנינג"

ישיבה ממושכת, ירידה בפעילות הגופנית, עלייה במשקל ופגיעה באורח החיים הבריא, הם חלק מנזקי הקורונה שליוותה אותנו בשנה האחרונה. במכבי קוראים לקחת אחריות על הבריאות. המחשה: ארכיון

נתוני משרד הבריאות לא מותירים כל ספק- שינויים בהרגלי התזונה, הפחתה בעצימות הפעילות הגופנית וישיבה ממושכת מול המסכים, יחד עם פגיעה רגשית שהיא תולדה של סגרים, ריחוק חברתי ומתח נפשי, מהווים השפעה שלילית ומשמעותית על בריאות האוכלוסייה.
נתונים אלה נתמכים על ידי מספר רב של סקרים ומחקרים שנעשו בשנה האחרונה, ביניהם סקר שנערך על ידי מכון ברוקדייל, שם 28.6% מהמרואיינים דיווחו שמשקלם עלה מאז פרוץ משבר הקורונה, בעוד בסקר חדש שנעשה באוניברסיטה העברית עלה כי רק 15% מהציבור ניצל את השהיה הרבה בבית כדי להגביר את כמות האימונים שלו.
התוצאה הישירה של ההפחתה באימונים הייתה עלייה במשקל – 55% מהנשאלים דיווחו על עלייה במשקל, כאשר מחצית מהנשאלים עלו ביותר מ-2 ק"ג. העלייה הממוצעת בתקופה זו עמדה על 1.2 ק"ג.
במחוז הצפון של מכבי שירותי בריאות ערים לתמונה העגומה והחלו לקדם תכניות מותאמות לאוכלוסיות השונות, בכדי שאלו יתחילו לסגל לעצמם שגרת חיים בריאה. סדנת ‘מכבי קל לירידה במשקל’, היא אחת התכניות המובילות, במסגרתה מקבלים המשתתפים כלים לאורח חיים בריא ותזונה נכונה: בניית תפריט מותאם אישית, התמודדות עם אכילה רגשית, הדרכה לקנייה נכונה בסופר, תכנית מותאמת אישית לפעילות גופנית ועוד. במכבי שואפים להעניק לחברי הקופה כלים לשינוי ההרגלים לטווח הארוך שנתמכים בהסברה מקצועית לתזונה מאוזנת ושיפור המוטיבציה לשמירה על הישגים לאורך זמן, על ידי תמיכה קבוצתית בתהליך.
קבוצות מכבי קל פועלות כל השנה במרפאות מכבי וכן בסדנאות מקוונות בזום. במהלך השנה צפויות להיפתח סדנאות מכבי קל בתחומים נוספים, בהתאמה לצרכים השונים של חברי הקופה: מכבי קל לגיל המעבר, מכבי קל לנשים אחרי לידה, מכבי קל לנשים בלבד ומכבי קל לטרום סוכרתיים.
"כולנו רוצים לחזור כבר לשגרה הנורמלית והמוכרת, להיכנס לג'ינס ולהיפטר מהטרנינג. שגרה טובה צריך לתרגל. היום, מחר וגם בעוד שבוע. במכבי אנו מאמינים שהכי קל ונוח לחזור לשגרה בקבוצה כשלכולם יש מטרה משותפת, אכילה מאוזנת ואורח חיים בריא ופעיל", סיכמה סמדר פרימור, דיאטנית קלינית ומנהלת קבוצות תזונה במכבי בצפון.

פסח 2024: אז איפה תבלו

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|