כוכב נולד בבית השיטה

ההפקה המרשימה היא לזכרו של יותם לוטן, בן בית השיטה שנהרג במלחמת לבנון השנייה.
מאת: אפרת שלם
צילום: דרור חדד

כ- 2000 איש צפו ב'כוכב נולד' – הפקה מקומית מרשימה שהתקיימה השבוע בבית השיטה, לזכרו של יותם לוטן ז"ל, בן בית השיטה שנהרג במלחמת לבנון השנייה. לוטן בנם של בתיה ועמיר, היה מ"פ בשריון במילואים, בן 33 היה בנופלו. הוא היה מוסיקאי, פסנתרן, מצחיקן, איש חינוך, מדריך נוער בנשמתו. ב-2005 הגה את הרעיון של תחרות כישרונות צעירים בין יישובי המועצה האזורית גלבוע, שהתקיימה אז בנוכחות קהל של 600 איש. שנה לאחר מותו ולאור הצלחת המיזם הראשון החליטו המדריכים להמשיך להפיק אותו כל שנתיים, כאשר כל פעם הערב צומח ומתרחב עד הגיעו, אתמול, להשתתפות של אלפיים איש.

יותם לוטן. צילום: באדיבות המשפחה
יותם לוטן. צילום: באדיבות המשפחה

ההגברה, התאורה, הסרטים שהוקרנו על מסכים גדולים, היו באיכות מקצועית. למעשה, זו ההתכנסות הגדולה ביותר של המועצה, והיו"ר שלה, עובד נור, עמד נפעם מההיקף העצום, וחלק שבחים לנוער ולמדריכים על יכולתם למשוך את הנוער ולהרים ערב ברמה אמנותית כזו. השנה הופיעה לראשונה קבוצה מהכפר הערבי טייבה שהרשימה את הקהל, וביטאה את ערך השותפות.

התרוממות רוח בבית השיטה. צילום: דרור חדד .
התרוממות רוח בבית השיטה. צילום: דרור חדד
.

חודשיים לפני המועד החל תהליך של חזרות אינטנסיביות, ב- 12 ישובים, המדריכים המקומיים הניעו את הפעילות, ולדברי רעי בר, המדריך המיתולוגי של נוער בית השיטה, הם אלה שעשו את העבודה האמיתית בשטח. מדובר בכיתות ז' – י"ב, שנכנסו לחזרות אינטנסיביות עם מוטיבציות להגיע למקום הראשון. כל קבוצה יצרה יצירה מקורית עם מסר מקומי, כאשר הכתיבה, המוסיקה, והבימוי – הם תוצרת עצמית לחלוטין. הקבוצות שהגיעו לרמה מאוד גבוהה, לא הקלו על השופטים לדרג את המקומות, ובכל זאת לשלוש המקומות הראשונים הגיעו רם-און, בית השיטה, ועין חרוד איחוד, אם כי גם הקבוצות האחרות נתנו פייט לא קטן. את הגביע לזוכים העניקה משפחתו של יותם.
התכנסות גדולה של בני נוער במקום אחד, למטרה אחת, יצרה התרוממות רוח ואנרגיות מטורפות. המיזם שהגה יותם לוטן ז"ל, הפך למסורת חינוכית תרבותית, ומפעל חייו משתרש בעמק יותר ויותר.