כבר לא חלום: עבודות ביצוע ראשונות לרכבת הקלה "נופית" מחיפה לנצרת

פרוייקט הרכבת הקלה מחיפה לנצרת יוצא לדרך. פורסמו שמות 10 החברות הקבלניות שזכו במכרז לביצוע עבודות התשתית תוואי העירוני והבינעירוני. העבודות יחלו(כך על פי חברת חוצה ישראל), לקראת סוף הרבעון הנוכחי. in3D עבור חוצה ישראל

הרכבת הקלה "נופית" שמסלולה יהיה בין חיפה לנצרת, עולה על פסים מעשיים, לאחר שמשרד התחבורה באמצעות חברת חוצה ישראל האיץ את הפרויקט ועושה הכנות להתחלת עבודות ביצוע ראשונות.
קודם לכן פרסמה חברת חוצה ישראל מפרסמת ביום ג' האחרון(27/10) את שמות  10 החברות הקבלניות שזכו במכרז לביצוע עבודות בינוי ותשתית בתוואי העירוני והבין-עירוני בפרויקט.
מחברת חוצה ישראל נמסר כח על פי הלו"ז, העבודות מתוכננות להתחיל לקראת סוף הרבעון הנוכחי והן יכללו בין היתר: העתקה וחידוש תשתיות, בניית קירות תמך, ועבודות עפר וסלילה; בשלב ראשון יבוצעו עבודות באזור נוף הגליל וקריית אתא.
פרויקט הרכבת הקלה נופית (מחיפה לנצרת) שמקדם משרד התחבורה, הינו מגה פרויקט תשתיתי מורכב וייחודי בישראל, המנוהל ע"י חברת חוצה ישראל כזרוע הביצוע של משרד התחבורה. הפרויקט כולל תכנון והקמת רכבת קלה אזורית אשר תשרת את תושבי הצפון ותחבר את גושי ההתיישבות חיפה, גוש הקריות וגוש נוף הגליל – נצרת ומשלב מערכת תחבורה ציבורית בין-עירונית ועירונית חדשנית להסעת המונים.


מפה בעברית - חלוקה ל4מקטעי ביצוע-ללא
מקטעי הביצוע של פרויקט הרכבת הקלה- "נופית".

על פי התכנית, חוצה ישראל צפוייה לסיים את התכנון המוקדם של תוואי הרכבת הקלה במהלך השנה הנוכחית. אורכו של תוואי הרכבת הקלה הוא 41 ק"מ והוא יחל בתחנה מרכזית המפרץ בחיפה, יעבור דרך קריית אתא (כביש 781 החדש), לאורך כביש 79 בסמוך לשפרעם, ריינה, ביר אל מכסור ומשם יחצה את נוף הגליל ויסתיים בעיר נצרת.
בקו יפעלו מעל 30 קרונות בתדירות נסיעה מקסימלית של 4-10 דקות. תחזית הנוסעים המתוכננת הינה כ- 100,000 נוסעים ליום ומהירות הנסיעה המתוכננת במקטע הבינעירוני תעמוד על כ- 100 קמ"ש. היקפו הכולל של הפרויקט, נאמד ב  כ- 7מיליארד ₪.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ, תא״ל במילואים, מירי רגב: "הרכבת הקלה נופית מחיפה לנצרת היא חלק ממהפכה שלמה שמטרתה לחבר את ישראל, לקרב את תושבי הפריפריה  ולחזק את המטרופולינים. הרכבת  תחזק את היישובים בתוואי ובאזור, תנגיש את מרכזי התעסוקה, תרחיב את אפשרויות ההשכלה והבילוי ותשפר את איכות חיי התושבים".
יו"ר דירקטוריון חוצה ישראל, חוסאם בשארה: "הרכבת המביאה עימה בשורה לאנשי הצפון תאפשר חיבור מהיר וישיר בין מטרופולין חיפה והגליל התחתון ותגדיל משמעותית את מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית".
מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך: "אנו ממשיכים בקידום מהיר של הפרויקט ומגיעים לתחילת השלב הביצועי בהתאם ללוחות הזמנים הראשוניים שהצבנו. במקביל אנו מקדמים את המכרז הזכייני ובתחילת 2021 נוכל להכריז על הקבוצות אשר יורשו להשתתף בו".