צפו: הרוג ו-19 פצועים בהתהפכות אוטובוס בעמק יזרעאל

האוטובוס התהפך סמוך למחלף זרזיר שבעמק יזרעאל. כוחות מד״א טיפלו ב-19 פצועים. צילום: דוברות מד"א

במחלף זרזיר על כביש 77 , התהפך סמוך לחצות אוטובוס. באוטובוס ישבו באותה עת נוסעים רבים. במשטרת ישראל ציינו כי יש דיווח על כ-20 פצועים בדרגות פציעה שונות.

מחקירה ראשונית עולה כי האוטובוס נסע על כביש 77 מכיוון צומת ישי לכיוון המוביל. במחלף זרזיר ככל הנראה פנה נהג האוטובוס ימינה ומסיבה שנחקרת התהפך על צידו. בוחני התנועה חוקרים כעת את נסיבות התאונה.
מדוברות מד"א נמסר: ״באוטובוס היו כ-30 נוסעים. עם הגעתם לזירה, חובשים ופאראמדיקים של מד"א סייעו בחילוץ הנוסעים מהאוטובוס, רובם מתהלכים, והעניקו טיפול רפואי לפצועים. הצוותים העניקו טיפול ל-19 נפגעים בהם: גבר בשנות ה-50 שלאחר מאמצי החייאה נקבע מותו במקום, 2 גברים בשנות ה-40 במצב בינוני ו-16 במצב קל.
"חלק מהנוסעים שנפצעו שכבו על הכביש וחלקם היו לכודים באוטובוס".
"חלק מהנוסעים שנפצעו שכבו על הכביש וחלקם היו לכודים באוטובוס".

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• "המולה גדולה, הרבה אנשים עצרו בצד הדרך והגיעו מהכפרים הסמוכים לסייע"

חובשת מד"א דניאל מוסלי שהגיעה למקום מספרת: "כשהגענו לזירה ראינו במרכז הכביש אוטובוס הפוך על צידו והמולה גדולה. הרבה אנשים עצרו בצד הדרך והגיעו מהכפרים הסמוכים לסייע. חלק מהנוסעים שנפצעו שכבו על הכביש וחלקם היו לכודים באוטובוס. הגענו בכוחות גדולים של מד"א למקום ובסיוע כוחות הכיבוי אנחנו חילצנו את הפצועים והענקנו להם טיפול רפואי במקום".
חובש בכיר במד"א יוסי אקריש שהגיע בין הראשונים למקום סיפר: "הגענו עם כוחות גדולים למקום ומיד התחלנו להעניק טיפול רפואי לפצועים. רובם גברים בשנות ה-40 שהתהלכו וסבלו מחבלות שונות בגופם. לאחר טיפול ראשוני מהיר העלנו אותם לאמבולנסים ופינינו אותם במהירות לבתי החולים".

• "בתוך דקות בודדות פיננו את כל הפצועים לבתי החולים"

פאראמדיק מד"א אורי שחם שניהל את האירוע בשטח סיפר: "הגענו עם כוחות גדולים מאוד, ערכנו סריקות ראשוניות ומיינו את הפצועים. אחד מנוסעי האוטובוס שנפצע פצעים קשים מאוד היה מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק. לאחר ניסיונות החייאה נאלצנו לקבוע את מותו במקום. בתוך דקות בודדות פיננו את כל הפצועים לבתי החולים רמב"ם, העמק ובני-ציון. הם סבלו מחבלות, שפשופים וחתכים".
מנכ"ל מד"א אלי בין שהיה בסמוך למקום הגיע בתוך דקות ופיקד מקרוב על צוותי מד"א בזירה.