כביש 77: הונפו והורכבו קורות כבדות של גשר מחלף הושעיה החדש

הקמת מחלף הושעיה הינו חלק מפרויקט חברת נתיבי ישראל להקמת ארבעה מחלפים חדשים- טורעאן, הושעיה, בית רימון וציפורית

משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל עדכנו השבוע, כי הושלם מבצע הרכבת קורות הגשר במחלף הושעיה החדש. המבצע ההנדסי המורכב התבצע בשעות הלילה, בכדי לא להפריע לתנועה.
במבצע ההנדסי, הונפו 8 קורות במשקל של 50 טון כל אחת באמצעות מנופים, מעל הכביש והתחברו לחלקו של הגשר שכבר הושלם. גשר מחלף הושעיה המוקם בימים אלה בשיטת קורות טרומיות דרוכות, משתרע לאורך של כ- 50 מטרים, רוחבו 13 מטרים והוא מתנשא לגובה של כ- 8 מטרים מעל כביש 77. ההקמה המאסיבית כללה 3 נציבים-תומכים, במרחק של כ- 25 מטרים ביניהם. בהקמת הגשר עד שלב זה, נעשה שימוש בכ- 1,000 מ"ק בטון.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


קמת מחלף הושעיה הינו חלק מפרויקט חברת נתיבי ישראל להקמת ארבעה מחלפים חדשים- טורעאן, הושעיה, בית רימון וציפורית, שיבטלו את הצמתים המרומזרים, לאורך כביש 77, בין מחלף גולני למחלף המוביל.
מחלף הושעיה יבטל את הרמזור הקיים בצומת ואת הפניות שמאלה ובכך יאפשר השתלבות בטוחה ומהירה בכביש 77 הראשי וכניסות ויציאות בטוחות ליישוב, על ידי צמצום החיכוך בין כלי הרכב בתוואי. המחלף מוקם בתוואי עבודה המשתרע לאורך של כ- 2 ק"מ, והוא יכלול: גשר, רמפות עליה וירידה, דרכים ייעודיות חדשות לשימוש החקלאים והעתקת תשתיות.
בפרויקט זה כמו בשאר הפרויקטים של חברת נתיבי ישראל, קיבל אופיו הכפרי והירוק של האזור חשיבות עליונה בשלב התכנון ויתבצע פיתוח נופי נרחב ופעולות לשימור ערכי הטבע ועצי האלון בסביבה.