כבוד: תערוכת ציורים לנער בן 14 מעפולה

תכירו את אביעד טסת, נער מתבגר, תלמיד כיתה ח' בביה"ס אורן אורט בעפולה, שמצייר כבר מגיל 11 שתערוכתו "אביעד מצייר מהלב" הוצגה בגלריה עירונית בעיר

"אני מצייר בסגנון אקספרסיוניסטי בצבעי גואש ואקריליק על נייר וקנבסים ענקיים בטכניקות שונות. אני אוהב לצייר פורטרטים, נופים, ואבסטרקטים מהדמיון. הסגנון שלי הוא אקספרסיוניסטי, עם המון ביטוי אישי. אני לוקח דמות או תמונת נוף ונותן לה את הביטוי האישי שלי. האומנות שלי מושפעת מסלבדור דאלי, ואן גוך, פאבלו פיקאסו ורמברנדט. החלום שלי הוא שהציורים שלי יוצגו וימכרו בתערוכות בארץ ומעבר לים". מי שיקרא את הציטוט שבראשית הכתבה יכול בהחלט לחשוב כי הדובר הוא צייר מוביל עם הרבה ביטחון בכישרון וביכולת ולא צעיר בן 14.

מבקרים בתערוכתו של תסת
מבקרים בתערוכתו של תסת

אז תכירו את אביעד טסת, נער מתבגר מעפולה, תלמיד כיתה ח' בביה"ס אורן אורט בעפולה, שרושם בימים אלה הישג מרשים שציירים מבוגרים הרבה יותר מגילו לא השיגו- הצגה של תערוכת הציורים – "אביעד מצייר מהלב"- בגלריה עירונית בעיר מגוריו. למרות גילו הצעיר לא מדובר בתערוכה ראשונה של אביעד, אבל הראשונה שהוא מופיע סולו ונחשף לקהל הרחב.

• "בכל יום אני מבטיח לעצמי ללמוד ולהשתפר"

"התחלתי לצייר בגן וכשהתחלתי ללכת לחוג ציור אצל שילה כשדי, האהבה לאמנות חזרה אליי בצורה אדירה", הוא מספר על החיבור הראשוני למכחולים ואינספור הגוונים, "הציור הוא תרפיה משמעותית, כמו טיפול לנשמה. אני מצייר בבית במהלך השבוע, וגם בחוג בציור בימי חמישי אצל שילה. הציור נותן לי סיפוק רב, הנאה ומחזק אותי".
בתערוכה מוצגים מגוון רחב מציוריו של אביעד והוא רואה בה חוויה מרגשת ומעצימה, כזו שהעניקה לו כבוד והערכה. "בעבר תושבי עפולה והסביבה נחשפו ליצירה שלי בתערוכת הנשיא שהתקיימה בקניון העמקים ובה לקחתי חלק עם ציירים מבוגרים. בכל יום אני מבטיח לעצמי ללמוד, להשתפר, לפתח טכניקות בציור, לפתח את איכות הציורים, את גודלם, ואת חשיפתם לקהל הרחב".

תסת עם הוריו ואחיו
תסת עם הוריו ואחיו

לאורך כל הראיון עימו מקפיד אביעד לפרגן למורה שחשפה אותו לתחום ומלווה אותו מאז: "כשהתחלתי ללמוד בחוג ציור בעפולה בבית אשכול, פגשתי אישה מיוחדת: שילה כשדי, היא פיתחה אותי באומנות, לימדה אותי עוד טכניקות נוספות בתחום ואין לי ספק שהגעתי להישגים נאים. ברשותי מאות יצירות, פרי מכחולי. אף פעם לא האמנתי שאני אציג תערוכה של היצירות שלי. אבל הנה זה קורה ואני מאושר".