כבוד: שלושת המצטיינים של מד"א מאזור העמקים

טל כהן מגן נר, דניס פולקוב מבית שאן ויוסי חלבי מכפר תבור זכו להערכה בטקס המצטיינים השנתי. צילומים: מד"א

כמדי שנה, מגן דוד אדום מקיים את טקס המצטיינים השנתי בשיתוף ידיעות אחרונות במסגרת מבצע העובד המצטיין על שם נח מוזס ז"ל. המתנדבים ועובדים המצטיינים מקבלים אות הוקרה מיוחד ממנכ"ל הארגון, אלי בין – על פועלם ותרומתם לארגון.
הטקס המסורתי התקיים השנה, נוכח משבר הקורונה, במתכונת שונה – במסגרתו כל מצטיין קיבל את תעודת ההוקרה בתחנת מד"א בה הוא פועל, בנוכחות מנהלי המרחבים, בני משפחה וחברים.
לאזור העמקים שלושה נציגים. הראשון, טל כהן מהיישוב הקהילתי גן נר שנבחר למתנדב מצטיין מרחב גלבוע (מתנדב מצטיין ארצי מקום שלישי). כהן, בן 49, הוא ממקימי נקודת ההזנקה ביישוב ומתנדב מרחב גלבוע מזה כשש שנים כחובש בכיר ונהג בניידות לטיפול נמרץ. כהן דואג לגייס מתנדבים חדשים לסניף ולתחזוקה השוטפת. הוא גם אחראי על סידור עבודה של מתנדבים, ודואג בצניעות לפתרונות לכל בעיה בתחומי המרחב.

דניס פולקוב. צילום: דוברות מד"א
דניס פולקוב מבית שאן

השני: עובד מצטיין מרחב גלבוע דניס פולקוב, בן 31 תושב בית שאן, שהחל את דרכו בארגון ב-2004 כמתנדב נוער ומדריך עזרה ראשונה. פולקוב עבר קורסים רבים ומגוונים והתנדב במגוון דרכים גם במהלך שירותו הצבאי. עם שחרורו מהצבא עבר קורס חובשי רפואת חירום ונהגי אמבולנס ובהמשך קורס פראמדיקים אותו סיים בהצלחה. כאחראי הדרכה מרחבי הצעיד את מחלקת ההדרכה קדימה. פולקוב משקיע שעות רבות מעבר לדרישות התפקיד ומשמש מודל לחיקוי.

יוסי חלבי מכפר תבור
יוסי חלבי מכפר תבור

השלישי הוא עובד מצטיין מרכז מד"א אגף מבצעים יוסי חלבי, בן 44 תושב כפר תבור, ראש זרוע תגובה מיידית – אג"מ מרחבים ירקון, ירדן וגלבוע. במד"א משנת 1998 – בעל יכולות נרחבות ורבות, הן מקצועיות כפראמדיק והן אישיות. השתתף במגוון אירועים חריגים ככוח פיקודי ומטפל, מעביר הדרכות ומלווה משתלמים, יוזם ומבצע הצעות ייעול ושיפורים למען הארגון. יוסי פועל רבות לשיפור זמני המענה ומוביל פרויקטים ברמה הארצית בהם סירת הים-בולנס של מד"א שפועלת בכנרת ומשפיעה דרמטית על הצלת החיים באזור.