כבוד: רס"ן ענבל שרון מקיבוץ אלונים- מצטיינת רמטכ"ל

"כששמעתי על הבחירה בי בכיתי מהתרגשות", סיפרה רס"ן ענבל שרון מפקדת מוקד שירותי חינוך במטה קצין חינוך ראשי, שגם אחיה הצטיין בשירותו הצבאי. צילום: דובר צה"ל

בשבוע התקיים בצה"ל טקס מצטיינים לכבוד החגים בראשות ראש המטה הכללי, רב אלוף אביב כוכבי, ובו קיבלו תעודות הצטיינות חיילים אשר ראויים להוקרה על שירותם הצבאי. בין המצטיינים גם רס"ן ענבל שרון מקיבוץ אלונים. רס"ן שרון, מקיבוץ אלונים, משרתת כמפקדת מוקד שירותי חינוך במטה קצין חינוך ראשי.
היא נולדה בירושלים ובגיל 3 עברה משפחתה לקיבוץ שבעמק יזרעאל. היא התגייסה באפריל 1999 והחלה את שירותה כמדריכת נוער. כחלק מתפקידה הייתה מכינה מלש"בים לשירות הצבאי, מסבירה להם על צה"ל, על שלבי הגיוס ועוד. לאחר 8 חודשים בתפקיד יצאה לקצונה וחזרה בתפקיד מפקדת אזור, ופיקדה על מדריכי נוער. במסגרת תפקידה קיבלה הצטיינות קצין חיל ראשי.

ענבל מספרת על התפקיד כי הוא מאוד מרגש ומספק, וכן כי במסגרתו היא פיקדה באזור הגליל והעמקים, המקום בו גדלה. עוד ציינה רס"ן שרון כי יצא לה לעבוד יחד עם מורים אשר לימדו אותה, ולהיחשף לבתי ספר שלא הכירה מאזור מגוריה. במשך שרותה הצבאי התקדמה רס"ן שרון לתפקיד קצינת הדרכה של מרחב מרכז ביפו, ואז התמנתה להיות סגנית של מפקדת מורות חיילות.

במקביל לשירותה היא למדה תואר ראשון ושני במשפטים. במהלך השנה השלישית ללימודיה ענבל עברה לאגף המודיעין לתכנית עתידים, תוכנית אשר מכשירה בני נוער להוראת מדעים מדויקים כמו אנגלית ומתמטיקה. לאחר 3 שנים בתפקיד היא יצאה לחופשה ללא תשלום בת שנה אשר במסגרתה הוסמכה כעורכת דין בלשכת עורכי הדין בירושלים. שם, היא הכירה את בעלה ובסוף שנה זו נישאה. לאחר החופשה היא חזרה לחיל התכנון כראש מדור תכנון תכניות אופרטיביות ותקציביות.

מזה כשנה וחצי, היא משרתת במוקד שירותי חינוך, הגוף אשר נותן מענה לכלל צה"ל עם גופים אזרחיים. "יש לי קשר רב עם אזרחים אשר מחייב אותי להיות ייצוגית ומדויקת", מספרת רס"ן שרון, "הקושי המרכזי שליווה אותי במהלך שירותי, הוא המרחק מהבית. אני גרה בצפון ומשרתת במרכז הארץ, אבל התפקיד מספק אותי ואני מאוד מרוצה מהמקום שהגעתי אליו כך שכל השאר מתגמד".

כששמעה מפי ראש המחלקה שהיא מצטיינת רמטכ"ל חשה רס"ן שרון התרגשות רבה: "בכיתי מהתרגשות ומשפחתי גם היא הגיבה בהתרגשות רבה. גם אח שלי קיבל הצטיינות בשירותו הצבאי ומשפחתי הייתה גאה שהגענו להישגים מרשימים".