כבוד: רס"מ יואב זקס מכפר קיש – מצטיין רמטכ"ל במילואים

אני זוכר איך עוד כחייל סדיר, תמיד התרשמתי מהמילואימניקים שהיה לי ממשק איתם. היום אני חש את החובה והזכות לתת דוגמא אישית לדור הנוכחי", אמר זקס השבוע

רב סמל פלוגתי בגדוד 9206 של חטיבה 205 בעוצבת המפץ, רב סמל מתקדם (מיל') יואב זקס, נבחר למצטיין רמטכ"ל במילואים לשנת 2021.
זקס, בן 42, נולד במושב כפר קיש בעמק יזרעאל כבן הבכור מבין שלושה אחים, לזוג הורים שעלו ארצה מדרום אפריקה. הוא למד והתחנך בבי"ס החקלאי "כדורי".
זקס נשוי לדנה, מרצה בכירה במכללת עמק יזרעאל, ואב לשלושה. הוא בעל שני תארים בטכניון ובחייו האזרחיים הוא הינו מהנדס מערכות בחברת 'שפיר הנדסה'.
לקראת גיוסו לשירות סדיר, יואב ויתר על מספר יחידות התנדבותיות והתעקש להגיע לחיל השריון – זאת לאחר שצפה עוד כנער בתרגיל פלוגת טנקים שהותיר עליו רושם רב. בשנת 1997 התגייס לחטיבה 188 בחיל השריון והיה לחייל ולמפקד מוערך, על כך יעידו מספר תעודות הצטיינות שקיבל לאורך שירותו. יואב השתחרר לאחר שירות משמעותי כרס"פ קורס קציני שריון ובשירות קבע כרס"פ בפרויקט צה"לי.
כשנשאל על זיכרון מיוחד מתקופת שירותו כמילואימניק, יואב מספר: "כשבועיים לאחר שבתי הבכורה שלי נולדה, התייצבתי לשירות מילואים, זאת למרות כל ההשלכות והקשיים הכרוכים בכך. כשחזרתי הביתה אחרי שבועיים – הבנתי שפספסתי בעצם חצי מהחיים של בתי בת החודש. בנקודה זו הבנתי עד כמה אני מוכן להקריב למען שירות המילואים והמדינה. אני מניח שגם אשתי הבינה…".
לזקס חשוב להדגיש את הערכתו הרבה למילואימניקים המשרתים עמו, חלקם כבר למעלה מ-20 שנה. "לרוב מדובר באנשי משפחה שהם מלח הארץ. הם מתייצבים למילואים כשנדרש ולא מתפנקים, וכמובן וחשוב להבין זאת, משקיעים ממרצם ומנדבים מזמנם הפרטי הרבה מעבר לימי המילואים עליהם הם מתוגמלים. ככלל, משרתי המילואים הם מיקרו-קוסמוס של החברה הישראלית, חוצה מגזרים ומגדרים. מרשים לראות את החברויות שנרקמות לאורך השנים. אני זוכר איך עוד כחייל סדיר, תמיד התרשמתי מהמילואימניקים שהיה לי ממשק איתם. היום אני חש את החובה והזכות לתת דוגמא אישית לדור הנוכחי."