כבוד רב: מארי נחמיאס מעפולה תדליק משואה ביום העצמאות

״הבחירה במארי, ממו, נחמיאס להשיא משואה ביום העצמאות ה- 71 מייצגת בעיניי את רוחו של פתחון הלב הישראלי במיטבו״, אמרה השרה רגב היום

מארי נחמיאס תושבת עפולה, שורדת שואה שהייתה בעבר אם אומנה ל-52 ילדים, חלקם עם צרכים מיוחדים, תשיא משואה בטקס יום העצמאות ה- 71 למדינת ישראל, כך הודיעה היום
שרת התרבות והספורט מירי רגב, יו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים.
״הבחירה במארי, ממו, נחמיאס להשיא משואה ביום העצמאות ה- 71 מייצגת בעיניי את רוחו של פתחון הלב הישראלי במיטבו. מארי, שורדת שואה, נציגה מפוארת של משפחות האומנה בישראל, אימצה אל ליבה ואל חיק משפחתה חמישים ושניים ילדים״, אמרה רגב.
בנימוקי הוועדה נכתב כי "נחמיאס מייצגת בפעולתה את עולי העלייה הגדולה שהשתיתו את החברה הישראלית על ערבות הדדית ועזרה לנזקק ואת אלפי משפחות האומנה בישראל שפותחות את ליבן ומסייעות לילדים במצוקה".

• סיפורה של מארי

לפני שמונה חודשים הובא בהרחבה בעמקניוז סיפורה של מארי, בעת שחגגה יום הולדת 92. וכך נכתב: "זהו סיפורה של אישה מופלאה שחגגה בסוף השבוע האחרון 92. לפני 92 שנים, בתוניס שבצפון אפריקה הגיחה מארי נחמיאס לעולם אחרי 16 שנות ציפייה, בת יפיפייה אחרי 3 בנים. צעיר הבנים היה בן 16 ואמה של התינוקת בת 52. אביה שהיה אופה וקונדיטור לא ידע את נפשו משמחה וחגג את בואה של הנסיכה מארי לעולם בחגיגה רבת משתתפים וכיבוד. עם השפע הזה היא הגיעה לעולם, שפע של אופטימיות, שפע של ערכים, שפע של יופי פנימי וחיצוני, שפע של לב אוהב שמסוגל לתת ולתת. תמיד הייתה מוקפת באנשים, תמיד עזרה ונתנה מלבה הטוב. בגיל 17 השיאו אותה לבעלה אברהם נחמיאס ששימש במשך שנים כטכנאי רנטגן בכיר בבית חולים העמק בעפולה."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מארי או כפי שהיא מכונה 'ממו', ילדה 8 ילדים, ארבע בנות וארבעה בנים, גידלה אותם במסירות רבה, תוך הקפדה מתמדת על בית חם ונקי, אוכל מבושל ומגוון, טיפוח והגיינה ואפילו נדוניה מכובדת לכל אחד ואחת. אישה מיוחדת שכל חייה עמלה ויצרה, ידה בכל ויד כל בה, בשלנית מדופלמת, תופרת וילונות, סורגת לכל הנכדים והנינים ועוד.
כשגדלו מרבית הילדים מארי פתחה את לבה וביתה ל-52 ילדים ושימשה כמשפחה אומנת. חלקם הגיעו מבתים הרוסים וחלקם היו ילדים שנולדו עם צרכים מיוחדים וזכו לטיפול מסור מידיה עד שהלכו לעולמם".

ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ בירך את תושבת העיר מארי נחמיאס על בחירתה להדליק משואה ביום העצמאות ואמר: "מארי היא גאווה עפולאית ועכשיו גם גאווה לאומית. רוחב ליבה ומסירותה ידועים בכל העיר ועכשיו גם ברחבי הארץ. תרומתה של מארי לערבות ההדדית של עם ישראל רבה וסיפורה, שישמע כעת בכל רחבי ישראל, מהווה דוגמה ומופת לכולנו".