כבוד עפולאי: מפגש שיא אצל הנשיא

שדמית אביב מעפולה, ששירתה שנתיים בתחנת הכבאות וההצלה בעיר במסגרת השירות הלאומי-אזרחי, נבחרה לאחת מתשע מצטיינות השירות בכל ישראל וזכתה להוקרה מהנשיא רובי ריבלין. צילום: מארק ניימן לע"מ

במסגרת שבוע ההצדעה השנתי למתנדבים לקראת סיום שנת ההתנדבות, נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ארח השבוע בבית הנשיא מפגש הוקרה לתשעת מצטייני השירות הלאומי – אזרחי לשנת התשע"ו, במהלך המפגש הוענקו לתשעת המתנדבים תעודות הצטיינות על פועלם בתחומים שונים.
הנשיא ריבלין אמר במפגש: "חוסנה ושגשוגה של כל חברה בנוי על התורמים בעם. אומרים שאנו נמצאים בדור המסכים, ולנערים ונערות אין להם זמן להתעסק בדברים אחרים כי הם מול מסך כזה או אחר, ומנותקים מהעולם, כשקראתי על כולכם ראיתי כי יש לחברה שלנו עתיד טוב."
נציגת עפולה במפגש היא שדמית אביב, ששירתה שנתיים בתחנת הכבאות וההצלה בעיר, במסגרת עמותת בת – עמי בתכנית "נערים ונערות למען הקהילה" שפועלת זו השנה השביעית בשיתוף עם מרכז צעירים עפולה.
אביב, לקחה חלק פעיל בשרות וגם השתלבה כמנחה בתכנית ההכשרה של העמותה ואף שימשה כמנטורית עבור הצעירים בתכנית שהתמודדו עם מצבי קושי ומצוקה בחייהם.

מצטייני השירות הלאומי - אזרחי משוחחים עם נשיא המדינה ריבלין
מצטייני השירות הלאומי – אזרחי משוחחים עם נשיא המדינה ריבלין

מצטייני השירות הלאומי – אזרחי הינם: סלאבה יורצ'נקו, מתנדב עם ניוון שרירים שמרצה במסגרת פועלו על התמודדות עם קשיים ועל קבלת האחר במסגרת עמותת 'מקום לכולם', אחמד זעאתרה מעין נקובא מתנדב בתחנת המשטרה בהראל, ליאורה כהן, בת שירות בודדה שהגיעה מצרפת המתנדבת עם קשישים, שמואל גואטה, מתנדב חרדי בשירות אזרחי המשרת במקלט לנשים מוכות ומלווה את ילדיהן, ניסן כאן ממוקד אפרת, עדית יבגי מהבית החם של בית החולים אלי"ן, רייזי קניגסברג ממשרד המשפטים, שדמית אביב כאמור מכבאות והצלה בעפולה ובראאה עאבד משרתת במשרד הפנים במזרח ירושלים.
בימים אלו מתקיים גיוס של פתיחת קבוצה חדשה. צעירים המעוניינים מוזמנים למרכז הצעירים בעיר היושב בבניין הגלריה העירונית.
עופרית וינברגר, מנהלת האגף: "עיריית עפולה גאה בפרויקט השירות האזרחי המתקיים בתחומה, בו ניתנת הזדמנות נוספת לצעירים להשלים את מסגרת השירות בקהילה בדרך שונה. יישר כח לעינב מנהלת התכנית במרכז הצעירים על ההובלה הערכית והמשמעותית לצעירים אלה לפני יציאתם לאזרחות ובהצלחה לשדמית ולשאר הצעירים".