כבוד: מצטייני צה"ל לשנה החדשה

כמדי שנה, טרם חגי תשרי, מתקיימים טקסי הצטיינות בחטיבות ובחילות השונים. המצטיינים נבחרים בקפידה על ידי מפקדיהם על פי תרומתם הרבה והיכולות הייחודיות אותן הם מפגינים. בין המצטיינים השנה גם שלושה חיילים תושבי העמק

• רב״ט מגי רוזנפלד ממגדל העמק – מצטיינת מח"ט 300

רב״ט רוזנפלד, בת 19, משרתת כתצפיתנית בחמ״ל זרעית שבעוצבת ״ברעם״. היא התגייסה לפני כשנה וחודשיים ומאז לקחה חלק במבצע ״מגן צפוני״ ובהסלמה האחרונה בצפון בחודש ספטמבר. היא מספרת כי האירועים מעיני התצפיתנית היו מעניינים במיוחד. ״למרות הקושי שהמשימות בחירום דרשו מאיתנו, היה מאוד כיף ואף מסקרן עבורי. במבט לאחור נהניתי מאוד ואני שמחה שעברתי את זה״. שני אחיה הגדולים של מגי שירתו ביחידות קרביות. כיום היא למעשה חלק מהמורשת של ההגנה על המדינה בשירות מהסוג הזה.

רס"מ שני דהן. צילום: דובר צה"ל
רס"מ שני דהן. צילום: דובר צה"ל

 רס"מ שני דהן ממגדל העמק – מצטיינת פיקוד העורף

רס"ם שני דהן, בת ה-35 נשואה לאבי, אם ליהלי בן ה-12 ולאליה בת ה-6. היא התגייסה בשנת 2002 לתפקיד טכנאית קשר, במחוז צפון של פיקוד העורף, וגם לאחר שהשתחררה ב-2004 הייתה עושה ימי מילואים רבים – חלקם בתנאי קבע. בשנת 2006 חזרה לשירות מילואים מלא לאחר שהבינה שהצבא הוא חלק בלתי נפרד מחייה, ושיש לה המון רצון לשרת ולתרום. כיום היא משרתת כנגדת קשר במחוז חיפה.


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


זו לא הפעם הראשונה ששני נבחרת כמצטיינות. במהלך שירותה הייתה מצטיינת מח"ז פעמים רבות, ביום העצמאות האחרון זכתה להצטיינות אלוף פיקוד העורף, וב-2011 אף זכתה בהצטיינות רמטכ"ל.
כשנשאלה מדוע לדעתה הצטיינה פעמים כה רבות כולל השנה, ענתה: "מבחינתי כל המשמעות טמונה במילה לשרת. אמנם הצבא הוא מקור פרנסתי אבל אני לא קמה בבוקר בתחושה של יציאה לעבודה, אלא בתור שירות לסביבה, למדינה, ומעל הכל לחיילים שלי. כל חייל הוא כמו ילד שלי, ואני תמיד משתדלת להקנות לחייליי ערכי כבוד האדם ואהבת המולדת".

רס"מ נדב שרון. צילום: דובר צה"ל
רס"מ נדב שרון. צילום: דובר צה"ל

רס"מ נדב שרון, פלוגה מסייעת של גדוד מילואים 8116 -מרמת ישי 

רס"מ שרון התגייס באוגוסט 1998 לסיירת אגוז לאחר שחיפש את התפקיד ״הכי קרבי שיש״. כיום הוא מפקד מחלקת רתק בפלוגה המסייעת של גדוד מילואים 8116. ״השירות במילואים ממלא לא פחות מהשירות הסדיר", הוא מספר: ״החוויה הכי חזקה זו האחווה בין החברים שמשרתים אחד עם השני עשרות שנים ביחד. אין כמו החבר׳ה של המילואים״. נדב נבחר לקבל אות הצטיינות מפקד חטיבת פארן בטקס שנערך בחטיבה לכבוד ראש השנה. על ההצטיינות הוא מספר: ״הסיבה העיקרית לתעודה הוא הרצון לשירות מילואים משמעותי, זה שאני לא מוותר על אף יום – זה שאני תמיד נרתם להכל מהכל״.