כבוד: יו"ר מועצת התלמידים האתיופי הראשון – מעפולה

דללין דסטאו, רק בן 15, תלמיד בקרית החינוך אמי"ת בעפולה נבחר לתפקיד יו"ר מועצת התלמידים בביה"ס בו לומדים כ-400 תלמידים. דסטאו, שעלה לישראל לפני שנתיים וזכה לרוב של 60 אחוז מקולות התלמידים כבר סימן לו את היעד הבא: כנסת ישראל

בני העדה האתיופית רשמו הישגים רבים מאז עלו לישראל. יש בהם קצינים בכירים בצבא ובמשטרה, חברי כנסת, חברי מועצות מקומיות ועיריות ועכשיו לראשונה גם יו"ר מועצת תלמידים בבית ספר תיכון.

דליין דסטאו, תלמיד בן 15 בקרית החינוך אמי"ת בעפולה נבחר השבוע לתפקיד יו"ר מועצת התלמידים בבית הספר בו לומדים כ-400 תלמידים.

מדובר ביושב ראש מועצת התלמידים הראשון בישראל המשתייך לקהילה האתיופית. הזכייה של דסטאו ראויה להערכה בעיקר נוכח העובדה כי במרבית המקרים נבחרים לתפקיד תלמידים הלומדים בשכבות הבוגרות והוא לומד בכיתה ט'.
בתום הבחירות התברר כי למעלה מ- 60 אחוזים מתלמידי בית הספר בחרו בדסטאו במטרה שייצג אותם.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


דסטאו נראה מעט צנום, מבויש, אך כשהוא מתחיל לדבר, מבינים מהר מאוד מה הוביל את התלמידים לבחור בו. הוא רהוט, ממוקד מטרה, מסמן יעדים ורגע לאחר היבחרו הוא כבר החל בסבב פגישות עם הנהלת בית הספר והתלמידים.

• "אני רוצה להשפיע"

כבר עם תחילת לימודיו באמי"ת, בעת שהיה תלמיד שכבת ז', החל דליין להיות מעורב בנעשה בבית הספר, לאחר שנבחר לשמש כנציג כיתתי במועצת התלמידים. אט אט הוא החל להרחיב את פעילותו גם במועצת הנוער המקומית בעפולה והשנה החליט לנסות להתמודד על תפקיד יושב הראש.
בכדי לזכות באמון התלמידים ניהל דסטאו קמפיין ממוקד ונרחב, שכלל פגישות עם התלמידים, העלאת פוסטים בפייסבוק, חלוקת פליירים ועוד. בסופו של יום כאמור הוא זכה לקבל את המנדט מהתלמידים אותם הוא ייצג השנה בתפקיד יושב ראש מועצת התלמידים.


"אני מוצא חשיבות רבה לתפקיד יושב ראש מועצת התלמידים וגאה שהתלמידים בחרו בי. הבחירה ריגשה אותי מאוד", אמר השבוע דללין, "כבר מהיותי נציג במועצת התלמידים, הבנתי שאני רוצה להשפיע במסגרת פעילות המועצה.
היה לי ברור שאני יכול לתרום בשלל מישורים וליצור עשייה אמיתית עבור התלמידים. חשוב לי שזה יהיה גוף שמכבדים אותו, גוף עם השפעה, גוף שבו אני והתלמידים מקדמים את המטרות והאינטרסים שלנו".


 

לאחר היבחרו סימן לעצמו דליין מספר נושאים שבהם הוא מעוניין להוביל שינוי, ביחד עם חבריו למועצה. אחד מהם הוא ניסיון לפעול יחד עם הנהלת בית הספר להרחיב את מקצועות הלימוד.

למרות שנותרו לו עוד ארבע שנות לימוד בבית הספר, דללין כבר חושב קדימה. את השירות הצבאי הוא מתכוון להעביר ביחידה קרבית ובהמשך, כך הוא חולם, בכוונתו להגיע עד כנסת ישראל, במטרה לשרת את אזרחי ישראל כחבר כנסת במשכן,
"תזכרו את השם שלי", הוא אומר לסיום, "עכשיו אני מתחיל דרך ארוכה בדרך ליעד אותו הצבתי לעצמי", סיכם.

מנכ"ל המפעל יוסי גושן עם דללין
מנכ"ל המפעל יוסי גושן עם דללין


• יוסי גושן: "אנו גאים בדללין"

דללין מתגורר בכפר הילדים בעפולה עלית, אחד הכפרים הרבים הפועלים בהצלחה במסגרת המפעל להכשרת ילדי ישראל. מיד עם היוודע דבר הבחירה בדללין, מיהרו מנכ"ל המפעל יוסי גושן, ומנהל הכפר אשר בן שימול לברך את היו"ר החדש.
"אנו גאים בדללין", אמר השבוע גושן, "מדובר בנער מוכשר, עם ערכים ומודעות חברתית שכבר בגיל צעיר רוצה לתרום את כול כולו עבור הקהילה הסובבת אותו. אני סמוך ובטוח שהוא רק בתחילת דרכו ובעתיד הוא יצליח בכל דרך בה נבחר. תלמידי ביה"ס אמי"ת יהודה ייהנו מהמוטיבציה שלו להצליח, ומהרצון שלו לקדם אותם ואת מטרותיהם".

בפעם התשיעית: תלמידי ויצו ניר העמק הובילו את "יום ללא רעב"

|

יום ההתרמה השנתי של עמותת איל"ן יוצא לדרך בנוף הגליל

|