כבוד: זוכת 'פרס לביטחון ישראל' ממגדל העמק

אלונה בלנד זכתה כמנהלת פרויקט יחד עם היחידה שלה "מצפ"ן", בפרס ביטחון ישראל לאחר שפיתחו את אפליקציה הנלחמת בתופעת המפגעים הבודדים

כבר שהייתה בבית הספר היסודי "עליזה בגין" ולאחר מכן בחט"ב ובתיכון "אורט רוגוזין" בהם למדה במגדל העמק הצביעו המורים ואנשי החינוך על התלמידה אלונה בלנד, שסיימה מדי שנה את לימודיה עם תעודת הצטיינות לימודי וחברתית, וסימנו אותה כהבטחה גדולה. בלנד, אמנם רק בת 27, אבל כבר הצליחה לקיים חלק מההבטחה ועל פי הישגיה עד כה עוד נכון לה עתיד מזהיר, כיאה לבתו של מהנדס בחברת ההיי-טק KLA טנקור ממגדל העמק.

מיד שסיימה את לימודיה בתיכון "אורט רוגוזין" עם בגרות איכותית שכללה 5 יחידות לימוד במתמטיקה, 5 יח"ד בפיזיקה, 5 יח"ד באנגלית ו-10 יח"ד במגמת תוכנה, "נחטפה" בלנד ללימודי מתמטיקה ומדעי המחשב בטכניון במסגרת תכנית המצוינות "עתידים" ומיד לאחר מכן התגייסה לצה"ל ולקורס קצינים. מיד עם סיום הקורס שולבה בלנד והייתה שותפה בפרויקטים שונים בצבא כגון פיתוח אלגוריתם לשדרוג ההובלה במערך הלוגיסטי ואפיון מערכת ניהול מערך האיסוף של חיל האוויר שהובילו בין היתר לזכייתה בפרס "מצטיינת יחידתית" של מפקד היחידה בדרגת אל"מ.  

"אני חשה גאווה להגיד שנולדתי וגדלתי במגדל העמק"

לפני כשנה וחצי מונתה כמנהלת פרויקט של מערכת חדשה שמטרתה למנוע את הפיגועים והדקירות של המפגעים הבודדים בגזרת יהודה ושומרון. המערכת מתבססת על טכנולוגיות מעולם ה- Big Data והפרויקט הענק הוא שילוב פעולה בין חמש יחידות שונות בצה"ל כאשר תפקידה של בלנד היה לנהל את הפרויקט מטעם היחידה שלה מצפ"ן (מערכות צבאיות לפיקוד, שליטה וניהול) בחיל התקשוב שמהווה למעשה את בית התוכנה המטכ"לי הגדול בצה"ל.

לאחר שנה אינטנסיבית עם צוות תחת פיקודה שפיתח את המערכת, זכה הפרויקט ב'פרס בטחון ישראל' שהוענק לבלנד בשם היחידה בטקס מרגש בבית הנשיא בהשתתפות נשיא המדינה, שר הביטחון, הרמטכ"ל, אלוף התקשוב ובכירים נוספים. בלנד קיבלה את הפרס מידו של שר הביטחון היוצא אביגדור ליברמן שהחמיא לה ולצוותה על ההישג הנפלא.

לאחרונה נפגשה בלנד, יחד עם ראשי תכנית "עתידים" עם ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה כדי לסכם את שנת הפעילות של התכנית בעיר ולהציב יעדים לקראת השנה הבאה ואמרה במהלך המפגש: "אני חשה גאווה להגיד שנולדתי וגדלתי במגדל העמק. הסטיגמה היא שמהפריפריה קשה להגיע לתפקידים טובים בחברה בכלל ובצה"ל בפרט. זאת טעות. הכל עניין של מוטיבציה. הרבה חברים שלמדו איתי בתיכון משרתים כיום ביחידות הכי נחשבות בצה"ל. בית הספר "אורט רוגוזין" העניק לי ולחבריי בסיס טוב על מנת שנוכל להצליח בחיים האמיתיים, לאחר התיכון. את הידע שלי רכשתי בבית הספר ונתוני הקבלה שלי לאקדמיה לא נפלו מתלמידים אחרים בערים גדולות יותר. הידע והיחס האישי והחם שקיבלתי בבית ספר יחד עם המוטיבציה והאמונה בעצמי הביאה אותי למה שאני היום".

ראש העיר אלי ברדה שיעניק תעודה ומלגה לאלונה בערב יום העצמאות שיתקיים באמפיתאטרון העירוני לעיני אלפי תושבים אמר: "אלונה בוגרת מערכת החינוך שלנו ואנו גאים בה ובהישג שלה ובטוח שהיא תהווה מודל לחיקוי ודוגמא אישית לתלמידים כמו 6 הבנות שהתקבלו לתכנית היוקרתית 'מהנדסות העתיד' וחברי נבחרות הפיזיקה מאורט רוגוזין ויערת העמק שזוכים במשך 4 שנים ברציפות בתחרות הפיזיקה הארצית והעולמית 'המכונה המופלאה'".