"כאן זה בית"

למידה בביה"ס שמעודד הישגים לימודים וחברתיים, סביבת מגורים מטופחת עם מרחבים ירוקים, מעטפת של ליווי מקצועי, מסלול לימודי משטרה ייחודי והכי חשוב: תחושה של בית אמיתי. כל אלה מובילים לאינספור סיפורי הצלחה של הבוגרים. עיתון "חדש בעמק" מספק לכם הצצה לשגרת היום יום, לאקלים החינוכי ולהווי בפנימייה המבוקשת של כפר הנוער ויצו ניר העמק

בשנים האחרונות כפר הנוער ויצו ניר העמק מיצב את עצמו כמוסד חינוכי מוביל באזור העמקים. ההישגים הלימודים המרשימים, החיבור לקהילה וההתברגות המתמדת בצמרת הפרסומים הנוגעים לשירותי משמעותי בצה"ל ובאחוזי הזכאות לבגרות- מדברים בעד עצמם.
בכל שכבות בית הספר לומדים גם חניכי הפנימייה של הכפר שצברה אף היא עם השנים מקום של כבוד עם הצלחות מרשימות ושלל בוגרים שהשתלבו היטב בצה"ל, במשטרת ישראל ובמשרות מכובדות בסקטור הפרטי והעסקי.
החניכים מתגוררים בארבעה מבנים, בחדרים מטופחים, ממוזגים, כשבכל חדר שירותים ואמבטיה נפרדים, מועדון מאובזר לכל קבוצה, מועדונית לכלל הפנימייה, מועדונית ומרכזי למידה לתגבור לימודי והכנת שיעורי בית, חדר מחשבים חדש ומאובזר, מטבח וחדר אוכל, בית כנסת, מרפאה עם שרותי אחות הכפר בכל יום, רופא משפחה שאותו ניתן לפגוש במשך פעמיים בשבוע וכן משירות של רופא שיניים.

פעילות פורימית בפנימייה
פעילות פורימית בפנימייה

לצד הלימודים יכולים החניכים לקחת חלק בחוגים שנערכים מדי יום בשעות אחה"צ. בין היתר מתקיימים חוגי כדורגל, טניס שולחן, אגרוף, קרב מגע למגמת המשטרה, להקת מחול, חבורת זמר, גיטרה, פסנתר, אומנות, אומנות ציורי ציפורניים רכיבה על סוסים ועוד. לצד אלו החניכים כבר זוכים לתוכניות חינוכיות כמו הכנה מוקדמת לשירות הצבאי, מכינות ושנת שרות באמצעות הפרויקטים "אחריי", "לקראתך" ו"מרכז מעשה".
כמו תלמידי הכפר, גם בפנימייה גאים מדי שנה להיחשף לנתונים המחמיאים של החניכים שעולים על מדי הזית של צה"ל ומבצעים שירות משמעותי בכל החילות ושדרות הפיקוד.
אחד האספקטים הייחודים בהשתלבות בפנימיית הכפר הוא האפשרות לבחור בלימודים במסלול לימודי משטרה, מסלול ייחודי לפנימייה. האופציה פתוחה בפני חניכי שכבות י', יא' ויב'. בכל כיתה כ-25 חניכים ובה הם לומדים במסלול של בגרות מלאה – כשהמקצועות המורחבים הינם קרימינולוגיה, סוציולוגיה וכלבנות.
את הקבוצה מלווה רפ"ק יקי קובי, קצין משטרה, ובמהלך השנה החניכים לובשים מדיי משטרה רשמיים, נחשפים לעולם המשטרה, מקבלים תגבורים וטיפוח אישי ומשתתפים בטקסים שונים.
במהלך השנה החניכים זוכים למעטפת נרחבת שכולל צוות מלווה ובהם מדריכים, אימהות בית, צוות טיפולי של עובדים סוציאליים, פסיכולוג, מקשר, צוות צעיר של ש"ש, חיילים מורים וש"ל.
מעבר להיבטים הלימודים והרצון לקדם את התלמידים, מוצאים בכפר חשיבות מכרעת לחיי חברה וטיפוח ערכים ומתוקף זאת מקיימים יחד עם החניכים פעילויות ואירועים נקודתיים רבים.

מחוברים לכפר ולבית הספר, חניכי הפנימייה בפעילות משותפת ומגבשת
מחוברים לכפר ולבית הספר, חניכי הפנימייה בפעילות משותפת ומגבשת

"אני סבור שמה שמייחד את הפנימייה זה הראייה המערכתית שלנו בכל הנוגע לחניכים, וכמובן שלא רק בעידוד להצטיינות והישגיות בלימודים, אלא גם בעיצוב האישיות של כל חניך וחניך", אומר מוטי נתנאל, מנהל הפנימייה, "אנחנו שמים את החניכים שלנו במרכז ובמקרה שלנו זו לא קלישאה אלא מציאות אמיתית. יש פה התמודדויות ואתגרים שניצבים לפתחנו מדי יום ביומו, ולצד אלו אנו זוכים לראות את החניכים מתפתחים, מתקדמים, צוברים חוויות חיוביות, רוכשים השכלה וכמובן חברים לחיים. החניכים עוברים פה תהליכים מעמיקים ומשמעותיים לאורך תקופת הלימודים והמגורים שלהם בפנימייה. הם מתעצבים כאנשים בוגרים, ואנו עושים את המיטב בכדי לסייע להם ככל שניתן בהטמעת ערכים חשובים כמו אחריות, עצמאות, מחויבות, חיבור לקהילה ולסביבה וכמובן עידוד למצוינות לימודית, חברתית וקהילתית. מדי שנה את רואים את הבוגרים שלנו משתלבים היטב בחברה הישראלית, בצה"ל, ובמקומות עבודה מתגמלים ואין מסופקים ושמחים מאיתנו. זה מוכיח לנו שאנחנו עושים משהו טוב ונכון", סיכם נתנאל.