יש לנו מדליות

שקד רוזנשטיין מויצו ניר העמק ומורן שפירא מהעמק המערבי ביפעת – גאווה יזרעאלית באולימפיאדת הפיזיקה הבינלאומית בהודו. צילום יח"צ עמק יזרעאל

לפני כחודשיים חזר שקד רוזנשטיין מכפר הנוער ויצו ניר העמק מאולימפיאדת אסיה בפיזיקה שהתקיימה בסין עם מדליית ארד אולימפית.
ההישג הוביל את שקד וחבריו לייצג את ישראל באולימפיאדת הפיזיקה הבינלאומית שהתקיימה בהודו השבוע ושקד הוכיח כי ההישג בסין לא היה מקרי כשזכה במדליית כסף אולימפית באולימפיאדה שהתקיימה השבוע בהודו.

המשלחת הישראלית כללה 5 תלמידים, ביניהם נציג מהישוב שמשית בעמק יזרעאל – מורן שפירא, תלמיד העמק המערבי – זכה במדליית ארד. מורן שפירא, תלמיד כיתה י"ב מבית הספר העמק המערבי ביפעת שנחת הבוקר מהודו,  מספר על החוויה הייחודית שעבר במומבאי: "זו פעם ראשונה בה אני משתתף באולימפיאדת הפיזיקה, אני מבקש להודות לרון הדר, המורה שלי לפיזיקה ששמח מאוד לשמוע על השתתפותי באולימפיאדה. מבחינתי, הנושא התחרותי לא שיחק פה תפקיד, הייתה כאן חוויה של נסיעה שקדמו לה מחנות אימונים ומפגשים משמעותיים שמקרבים אותך לעולם הפיזיקה ומאפשרים לך להתמודד עם נושאים מאוד מעניינים ומאתגרים, בעיניי זה מאוד תורם הן למשתתפים, בכל שלבי האימון והן למדינה. אני מקווה שהחשיפה של האולימפיאדות האלו בבתי הספר תגבר ויותר תלמידים יגשו למבחנים ולמיונים ויהנו מהחוויה".

בכפר הנוער ויצו ניר העמק ניפחו השבוע בפעם השנייה תוך חודשיים את החזה מגאווה.

אסתי כהן מנהלת כפר הנוער ויצו ניר העמק שהיתה נרגשת מאד מההישג אמרה: "אנחנו גאים ששקד שלנו, גאים ביכולותיו הלימודיות, בנעימות הליכותיו ונתינתו לשאר התלמידים באהבה. אנחנו מאחלים לו בהצלחה בהמשך האולימפיאדות והמשך דרכו בצה"ל במסלול תלפיות"  .

שקד אגב אמור לחזור לישראל מחר וכבר ביום רביעי אמור להתגייס לצה"ל לקראת השירות הצבאי המאתגר שאמור להיות לו בתלפיות.

אסתי כהן ביקשה לומר בהזדמנות הזו תודה בשם כל הכפר למשה כהן המורה לפיזיקה שהוביל, לימד, תמך ועודד את שקד לעשייה המיוחדת הזו, והוסיפה:

"אין ספק שבנוסף להצלחתו האישית של שקד אין ספק שהנהלת בית הספר תמשיך לשאוף לעשייה חינוכית סקרנית ומעניינית שמובילה לעשייה ולהצלחות. זהו ההישג הגבוה ביותר שתלמיד בית ספרנו זכה בו ואנחנו גאים ומתגאים ששקד הוא משלנו".

עדות נוספת לחשיבה החינוכית המדעית והעידוד לסקרנות ולמידה בקרב תלמידי כפר הנוער ויצו ניר העמק אפשר למצוא במרכז החלל על גג בניין 600 בכפר שהוקם ונראה לעיין, מרכז חלל חדשני עם טלסקופים כחלק מהדאגה לפתח סביבה חיצונית ומתאימה ולהפעיל את התלמידים בנושאים מעניינים.

 

עתיר ידע והייטק: המהפך של פניציה

|