"יש לי סיפוק אדיר מהעבודה המשמעותית שבה אני עוסקת"

יסודית, דבקה במטרה והישגית: אחרי שעבדה במשרדי עורכי דין גדולים במרכז הארץ וחברות ביטוח מובילות בישראל, עורכת הדין שרון גליק החליטה לשוב לכור מחצבתה ולקבוע את מגוריה בעפולה, העיר בה גדלה והתחנכה, הפעם יחד עם התא המשפחתי שיצרה. את הניסיון המרשים שצברה היא מתעלת לטובת הלקוחות ששוכרים את שרותיה. בין לבין היא מצליחה ללהטט בין גידול שני ילדים, מעורבות עמוקה במנהלת רובע יזרעאל בו היא מתגוררת, חברות בוועד הבית והגן ופזילה לפוליטיקה המקומית. אז איך היא עושה את זה?

לפני כחודש פרסמה הלשכה המרכזית לסטיסטיקה נתונים המצביעים על הגירה חיובית לעיר עפולה. בתוך הסטטיסטיקה המחמיאה הזו נכללת גם עורכת דין שרון גליק, ששבה לגור בעיר הולדתה לא לפני שהתמקצעה במשרדי עורכי מובילים ובמקביל עבדה עם חברות ביטוח מובילות בישראל.
הקריירה האישית שלה פתלתלה ומרתקת, בעיקר נוכח העובדה כי היא שבה לבירת העמק לאחר שזכתה להצלחה רבה בקריירה האישית שפיתחה עם השנים במרכז הארץ.
היא בת 35, נשואה לאייל, מהנדס תעשייה וניהול ב"פלקס”, ואם לאביגיל ויאיר, “אמא מעורבת ופעילה”, היא מבקשת להדגיש. לאחר לבטים ושיקולים היא החליטה בעצה אחת עם בעלה לקבוע את מקום מגוריה בשכונת רובע יזרעאל – וזאת בכדי להינות מתמיכת המשפחה

• "הבנתי איך התהליכים והתיקים מתנהלים- הלכה למעשה"

לדבריה, מגיל צעיר היא כבר פינטזה על ביקורים בהיכלי המשפט בישראל, “תמיד ידעתי שאני רוצה להיות עורכת דין, לעזור לאנשים”, היא אומרת בראשית הראיון, “ידעתי שבתחום זה אני יכולה לתת ביטוי הולם לכישורים שלי”.
את השכלתה המשפטית היא רכשה במכללה אקדמית נתניה, וזמר קצר לאחר מכן היא כבר התקבלת להתמחות במשרד בוטיק בתל אביב המתמחה במשפחה, מקרקעין, הוצל"פ ונזיקין. במשרד היא נחשפה לשלל תחומי התמחות, כולל ייצוג ועדות ביטוח לאומי, ועדות של הוצאה לפועל ודיונים בבתי משפט. "למדתי שם על כל מה שצריך, ועד היום אני בקשר עם המאמן שלי בהתמחות שהוא עורך דין נחשב".


"יש אתגרים כל הזמן, אבל אני נהנית מהם, אני נהנית מהעבודה היום יומית, מהפיצוח, מהחשיבה האסטרגית הנכונה, וגם מההימנעות מדריכה על מוקשים"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בהמשך היא פנתה לעבודה במשרדים נוספים במרכז הארץ, שמתמחים בנזיקין ומשפחה – אבל הפעם כבר בטייטל של עורכת דין מובילה בכל מה שקשור לייצוג בועדות רפואיות, משא ומתן וניהול התיקים.
הכמיהה ללמידה שבערה בה והרצון להרחיב את הידע ותחומי ההתמחות הוביל אותה לעבוד גם בצד השני של המתרס: זה התחיל בעבודה בחברת הביטוח "הכשרה" שם היא העניקה שירותים משפטים במשך 4 שנים ולאחר מכן בחברת "כלל", באותה מתכונת.
"באותן שנים בהן עבדתי עם חברות הביטוח הבנתי איך התהליכים והתיקים מתנהלים- הלכה למעשה", אומרת עו"ד גליק, “טיפלתי בתיקים בתחום נזיקין עם כל מה שמשתמע מכך, כולל ייצוג בבית משפט, ביעילות והבנת ההתנהלות. העבודה הזה למעשה העניקה לי כלים משמעותיים בהתמודדות עם שלל תיקים של הלקוחות שלי. אני מבינה בדיוק מה היכולות של הצדדים המעורבים, אילו סכומים אפשר לדרוש ומה המגבלות של כל תיק ותיק. הידע הזה מאפשר לי היום לראות בצורה ברורה כיצד למקסם כל תביעה, עם ראייה לאורכה ולרוחבה”.

• "הגישור נותן ראייה נוספת"

העבודה היום יומית הובילה להידוק הקשרים של שרון עם חברות הביטוח, אנשי מקצוע, רופאים ומטפלים גם בעת הנוכחית וקשרים אלה  מסייעים לה בבניית תיקים כיום- במטרה שכל תיק ייזכה לחוות דעת נכונה, ויקבל את מקסימום התוצאות.
הצמא להרחבת היריעה והידע הוביל את עו"ד גליק לעבור גם בהצלחה קורס גישור – עם התמחות בגישור משפחה, “הגישור נותן ראייה נוספת איך לקדם משא ומתן של הלקוח, איך להסביר נכון את מה שהוא צריך לקבל בצורה שתמקסם אותו ולעיתים נחסכים תהליכים משפטיים מייגעים", היא אומרת.

עובד לצידה: עו"ד שרון גליק עם אחיה רוני חיון
עובד לצידה: עו"ד שרון גליק עם אחיה רוני חיון

• "אני מרגישה בבית"

זמן קצר לאחר המעבר לעמק היא העתיקה את משרד עורכי הדין המצליח שהיה בבעלותה בהרצלייה לעפולה. לפני כשנתיים היא כבר פתחה את משרדה החדש, המזמין והמעוצב בעפולה שכולל גם חדר ישיבות מרשים.
בפרספקטיבה לאחור היא שלמה לחלוטין עם ההחלטה לשוב לעיר הולדתה ונראה כי היא "מרגישה בבית". הרצון שלה להיות מעורבת הוביל אותה מיד להתחבר למנהלת רובע יזרעאל שלוקחת חלק פעיל בקביעת חזון השכונה ועורכת על בסיס קבוע אירועים קהילתיים. במקביל, לצד עבודתה התובענית היא גם חברה בועד הבניין בו היא מתגוררת ובועד הגן של ילדיה.
"יש לנו שכונה ירוקה, פעילה וצומחת ולי באופן אישי היה חשוב לקחת חלק פעיל במנהלת. מתוקף זאת אני חברה בצוות תרבות, חינוך ותשתיות”.

לא חששת מהמעבר מהעיר הגדולה לעפולה?
"הייתה לי אמונה מלאה ביתרונות שיש לי כעורכת דין שעסקה בתחומים רבים ובשני צידי המתרס, גם כעורכת דין וגם בעבודה בחברות הביטוח. מהר מאוד כבר זכיתי להרחיב את מעגל הלקוחות שלשמחתי חוזרים אליי וממליצים גם חברים ובני משפחה להיעזר בשירותיי.הם יודעים שהם יכולים לסמוך עלי ואני אסירת תודה על האמון הזה”.

גם בימים אלה, אחרי שמיצבה את עצמה כעורכת דין מובילה, וכבר זכתה לחיזורים פוליטיים מגורמים דומיננטים בעיר. 


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


המשרד שבבעלותה בעפולה מתמחה בנזיקין, שזה כולל תאונות עבודה, תאונות דרכים, חבלות ופציעות. בתחום המשפחה היא מעניקה שירותי ייצוג בתיקי גירושין, בניית הסכמים, וניהול אסטרטגי של התיק תוך ראיית טובת הלקוח, הילדים והתא המשפחתי.
בתחום הנדל"ן היא מעניקה ליווי משפטי מקצועי בקנייה ומכירה של נכסים ובתים ו/או ברישום טיפול בזכויות מקרקעין.
לצידה של עו"ד גליק במשרד עובדים עו"ד מובילים בתחומם, מתמחים ועוזרים משפטים ובניהם עובד גם אחיה רוני שמהווה סוג של קולגה משלימה, עם רזומה של איש עסקים מצליח ובוגר לימודי משפטים. חיון אגב התנדב בעבר בסיוע משפטי למיעוטי יכולת וסייע בקליניקה "אור למשפט”.

• "בסופו של דבר מדובר באנשים, ואנשים שאכפת לנו מהם"

כשהיא מדברת על עולם המשפט, עיניה של עו"ד גליק בורקות ובוהקות ושטף הדיבור מצביע על אהבה אמיתית למקצוע בו בחרה, מעבר לפרנסה הראויה, "יש לי סיפוק אדיר מהעבודה המשמעותית שבה אני עוסקת", היא אומרת בצורה נחרצת. "זה קשור לאופי שלי, אם אני רואה משהו שהוא לא בסדר לא אוותר. בכל תיק אני יודעת שצריך לדעת להתנהל בצורה נכונה ואם מגיע ללקוח שלי זכויות כאלה ואחרות אני פה לדאוג שהוא יקבל אותן. אני תמיד אומרת ללקוחות שלי בהלצה שהשירות פה 'פול סרוויס' – ולכן גם אני מאפשרת להם לקבל את הנייד האישי שלי. כבר נסעתי בערב חג מאות קילומטרים בכדי להשתתף בהליך משפט בבית דין רבני בשל דחיפות הענין. יש אתגרים כל הזמן, אבל אני נהנית מהם, אני נהנית מהעבודה היום יומית, מהפיצוח, מהחשיבה האסטרגית הנכונה, וגם מההימנעות מדריכה על מוקשים. בסופו של דבר מדובר באנשים, ואנשים שאכפת לנו מהם. לא פעם תגלו לחלוחית על העין שלי, בעת שאני עוסקת בתיקים מורכבים, בעיקר שמעורבים בהם ילדים. אני כמובן אנהג במקצועיות ודאגה ללקוח שלי, אבל תמיד אהיה בעד לפתור מחלוקות בדרכים ראויות ומכובדות".

• בדרך לפוליטיקה?

גם בימים אלה, אחרי שמיצבה את עצמה כעורכת דין מובילה, וכבר זכתה לחיזורים פוליטיים מגורמים דומיננטים בעיר, עו"ד גליק לא קופאת על השמרים. היא ממשיכה ללמוד, לעבור הכשרות מקצועיות והשתלמויות ובמקביל מפעילה פורומים משפטיים ברשת החברתית פייסבוק, לצד חברות בועדות לשכת עורכי הדין, "הלמידה היא ערך עליון עבורי. תמיד הייתי צמאה ללמידה ואני בטוחה שכך יהיה גם בעתיד".

• "נעשה את זה יפה": הטיפ של עו"ד שרון גליק למתגרשים

"אני ממליצה לא לייצר אש מלאכותית, להסתכל על טובת הילדים, ולזכור שמדובר בבן זוג לשעבר. אפשר לסיים בצורה יפה, מכובדת ונעימה למרות כל המחלוקות והפערים שנראים לעיתים בלתי ניתנים לגישור. אני גם לא ממליצה להגיש תלונות סרק במשטרה, זה יוצר כדור שלג שניתן למנוע אותו. אפשר כמובן גם להיעזר בגישור. כשאתם אצל עורך דין ורואים שיש מקום להידברות נסו לדבר. עצה שלי מניסיון: בית המשפט יודע לזהות מי מגיע 'נקי' לבית המשפט. בסופו של תהליך, הסירבול מקשה על מי שמצית את האש”.

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|