"יש חברי קואליציה בעפולה שמרגישים חסרי השפעה"

שלום שלמה, חבר מועצת העיר עפולה לא מתרגש יתר על המידה מהעובדה כי הוא ואבי אלקבץ נותרו בודדים באופזיציה, לצד הקואליציה שמונה 13 חברים, "ההשפעה שלנו היא לאו דווקא במועצה", הוא אומר

בשבוע שעבר הצטרף יהודה אלמקייס לקואליציה של יצחק מירון, ראש עיריית עפולה ובעקבות מהלך מפתיע זה נותרו באופוזיציה רק שני חברים, ראש העיר לשעבר אבי אלקבץ ושלום שלמה. בקואליציה המתחזקת של מירון יושבים לעומת זאת היום 13 חברים. אולם נראה כי המאזן המדובר לא עושה רושם, יתר על המידה, על שני החברים הבודדים באופוזיציה.

"שום דבר לא השתנה באמת במאזן הכוחות", אמר השבוע שלמה שלמה, "את הפעולות והמהלכים שלנו אנחנו עושים ומספר חברי המועצה הוא לא ממש פקטור משמעותי עבורנו", הוא מדגיש.


לדבריו של חבר המועצה הצעיר, האופוזיציה פועלת בדרכים שונות, גם מעבר לגבולות העיר, בכדי להשפיע על עתיד התושבים, שנתנו להם מנדט במועצה, "בדרך כלל, ברגע שיש לקואליציה רוב ההשפעה שלה היא כמעט אבסולוטית, מוחלטת, ולא משנה אם חבר כזה או אחר יצטרף או יעזוב", אומר שלמה, "בפועל, למרות שהקואליציה נראית למראית עין חזקה ומבוססת, במציאות התמונה אחרת ואני יודע אישית על מספר לא קטן של חברי מועצה שמרגישים חסרי השפעה בכל הנוגע לקבלת ההחלטות".


שלמה: "מעבר אליהם אנחנו בקשר גם עם נושאי משרות בכירות בעירייה ובעלי תפקידים משמעותיים שחשים גם הם חסרי השפעה. כל אותם אנשים מדברים על מלחמות פנימיות ואינטריגות בקרב הקואליציה. אנחנו לא תמימים וגם לפני כשנתיים הבנו שההשפעה העיקרית שלנו לא תגיע ממועצת העיר. אבל אנחנו כן פועלים להוות אלטרנטיבה ונמשיך לחשוף ליקויים בעירייה, כפי שחשפנו עד עכשיו", סיכם שלמה.

ישיבת מליאה בעפולה. האופוזיציה למירון  מתמעטת
ישיבת מליאה בעפולה. האופוזיציה למירון מתמעטת. צילום: סבבה 04

מעיריית עפולה נמסר התגובה הבאה לטענותיו של שלמה, כי חברי הקואליציה חשים חסרי השפעה : "תפקיד הקואליציה הוא לתת גיבוי פוליטי לעשייה של ראש העיר והמערכת העירונית. הקואליציה שהתחזקה מאוד בחודשים האחרונים משקפת שביעות רצון של כל הקשת הפוליטית בעיר". כפי שנאמר: "העולם מריע למעשים ולא לדיבורים". לתנופת הפיתוח המואצת בעיר עפולה  יש הכרה כידוע, גם ברמה הלאומית.

עפולה: מפגש פסגה של כל ראשי הרשויות באזור

|

מגדל העמק: ליאורה אדרי מונתה לתפקיד מנכ"לית העירייה

|