ירידה תלולה בפשיעה בקריית טבעון

בביקור של צמרת המשטרה במחוז צפון חוף וזבולון, במועצה המקומית קריית טבעון, חשף נצ"מ אילן סרדל מפקד תחנת זבולון, נתונים מפתיעים למדי אודות ירידה דרסטית באחוזי הפשיעה במועצה בעיקר בעברות של פריצות לבתים ותולה זאת בעיקר בפעולות היזומות שנעשו בכפרי האזור. צילום: דוברות קרית טבעון

בביקור צמרת המשטרה של מחוז צפון וחוף וזבולון במועצה מקומית קריית טבעון בה השתתפו מלבד ראש המועצה המקומית אריאלי גם יו"ר ועדת בטחון חן וייסמן וקב"ט המועצה אלי זיו, נושא השיחה המרכזי בביקור היה הביטחון האישי של התושבים.
ראש המועצה אריאלי שיתף את אנשי המשטרה באתגרים העומדים בתחום הביטחון האישי והטיפול בעבירות רכוש, ואילו ניצב דביר הפתיע לאחר שהסביר כי מנקודת המבט של המחוז, קרית טבעון היא גזרה שקטה למדי.
"במגזר הערבי שם
יש פי שתיים וחצי יותר עבירות אמר דביר, וסיפר כי בגלל זאת כוחות המשטרה בדרך כלל נשלחים, לשם יותר.  דביר הסביר כי הכפרים השכנים משפיעים על תחושת הביטחון וזה מקרין בעיקר באזורים חופפים כמו לדוגמה רמת טבעון. למרות זאת, לפני חודש או חודשיים נעשו פעולות יזומות והמצב השתנה מהקצה אל הקצה". סיפר.

• הנתונים המפתיעים חשפו מגמת ירידה 

מפקד תחנת המשטרה בזבולון  נצ"מ אילן סרדל הציג את הנתונים המעודדים בתחום עבירות הרכוש מהים עולה  כי מספר ההתפרצויות לדירה בתחום קרית טבעון מחודש ינואר 2015 ועד היום  היו
כ –  60 מקרי התפרצויות לעומת 147 בתקופה המקבילה אשתקד (ינואר –  עד אוגוסט)  ירידה של כ – של 59% ובשנת 2013 היו 119 התפרצויות בתקופה המקבילה.
גם בעבירות נרשמה ירידה, מספר ההתפרצויות 
לעסק ולמחסנים בשנת 2013 היו 23 מקרים, ואילו בשנת  2014 ירדו מספר עברות בתחום זה ל –  13 מקרי התפרצות  ובשנת 2015  נרשמו נתונים דומים רק 13 מקרים.
נצ"מ סרדל מסר עוד כי בעבירות גנבות רכב, 
בשנת 2013 דווחו 23 מקרים ולעומת זאת בשנת 2014 נרשמה עלייה לאחר שבשנה זו נרשמו 34 מקרים של גנבת רכב, אולם שנה מאוחר יותר – 2015 שוב נרשמה ירידה גדולה של 38%   לאחר שדווחו למשטרה רק על 21 מקרי גנבות רכב.

נתון מעניין נוסף שחשף  נצ"מ סרדל היה הקשר הישיר של מספר הפעולות האופרטיביות והמעצרים  שביצעה יחידת הבילוש במהלך 2015 לבין הירידה החדה של הפשיעה.

• נצ"מ סרדל מודה שלעתים סדר העדיפויות מונע טיפול במקרי פשיעה

נצ"מ סרדל אמר עוד כי יש עדין במה להשתפר, אך החכמה היא לדעת איך עושים הכי טוב שאפשר במגבלות הקיימות. כמו כן, יש לקחת בחשבון סדר עדיפויות של שוטרי התחנה, שלעתים נמצאים באירוע חמור יותר וזה מעכב הגעה לאירוע בטבעון. אבל, שוטרים חייבים להגיע לאירוע ויש לתת דין וחשבון על כל מקרה ומקרה כולל הסבר מדויק לכל איחור.
סרדל ביקש בהזדמנות זו מאנשי המועצה של קרית טבעון להדגיש בפני התושבים את  נחיצותה של שיתוף הפעולה של התושבים במקום. אם התרחש אירוע, הם חייבים להגיש תלונה. אם אין תלונה מבחינת המשטרה זה לא קיים."

יו"ר ועדת ביטחון חן וייסמן סיכם לעמקניוז את הביקור ואמר : "חשובה לנו נוכחות מוגברת של ניידת משטרה ביישוב. תפקיד המשטרה לדאוג לביטחונם של התושבים בקריה תוך הגברת הנוכחות בשטח. עבודה יומיומית של שוטר תגביר בסופו של דבר את הביטחון האישי בקרב התושבים".
וייסמן ציין נושא חשוב נוסף חיזוק יחידת הג'יפאים המקומית שמורכבת מתושבים שעושים עבודה מדהימה ובהתנדבות ונדרש וחיוני לקבל את תמיכת המשטרה בכוח הזה היות וזו יחידה משטרתית לכל דבר ועניין".

 

כתב אישום יוגש בגין רצח בת 48 מעפולה

|