בעקבות גל הטרור: מסתמנת פגיעה בענף השיפוצים

באופן מסורתי חג הפסח נחשב לעונה החמה של השיפוצים, שנמדדת בד"כ בעלייה של כ-30% בעבודות לעומת חודשי החורף. המציאות הנוכחית גרמה למצב חסר תקדים שבו כבר עכשיו מסתמנת ירידה חדה . ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: "ענף השיפוצים מדמם כבר חצי שנה מאז שהתחיל גל טרור הסכינים"

 אינתיפאדת הסכינים שהחלה לפני כחצי שנה ממשיכה לגבות מחיר כבד מענף השיפוצים, במיוחד כעת, לפני פסח, הנחשב לעונה חמה ביותר בשנה לשיפוצים. בשנים רגילות חלה עליה של כ-30% בהיקף עבודות השיפוצים בפסח לעומת חודשי החורף, אך השנה אנחנו חווים כבר עכשיו ירידה של כ-22% בהיקף העבודות לעומת השנה שעברה, שגורמת לנזק כספי של כ-450 מיליון שקלים.
לכך מתווסף נזק מצטבר מחצי השנה האחרונה בהיקף של כ-2 מיליארד שקלים, בעקבות סירוב של אנשים להכניס לביתם פועלים פלסטינאים. באופן מסורתי לקראת פסח מתבצעות כ-82,000 עבודות שיפוץ, ולפי צבר הזמנות העבודה הנוכחי הידוע להתאחדות קבלני השיפוצים, השנה מתוכננות להתבצע רק 64,000 עבודות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים "קבלני השיפוצים היו בטוחים שהמיתון שנכנס אליו הענף הינו זמני, אך ככל שעבר הזמן ניתן לראות שהמצב לא השתנה. בעלי דירות רבים דחו או ביטלו את השיפוץ בעיקר מפחד להכניס ערבים לביתם, אך גם בגלל  האי ודאות ואי יציבות כלכלית במדינה אשר גורמת לאנשים לדחות הוצאות כספיות שאינן הכרחיות. מדי חורף הענף חווה ירידה מסוימת בהיקף העבודות, אך כאמור, בגלל המצב הביטחוני יש גידול משמעותי בכמות ביטולי עבודות, והרבה קבלני שיפוצים יושבים בבית מחוסרי עבודה. אני חושש שאם המצב הנוכחי יימשך אנו צפויים לראות בקרוב גל של פשיטות רגל בענף".