יקנעם: מהסלון לכנסת ישראל

תכנית "מפגשים בסלון" ייצגה את יקנעם ביום האזרחיות והאזרחים הוותיקים שהתקיים לאחרונה במשכן הכנסת בירושלים.

בעיריית יקנעם ובאגף לשירותים חברתיים ממשיכים להוביל תכניות רבות לטובת בני הגיל השלישי ביישוב שזוכות להצלחה רבה.
תכנית אחת כזאת היא התכנית "מפגשים בסלון" והיא ייצגה את יקנעם ביום האזרחיות והאזרחים הוותיקים שהתקיים לאחרונה במשכן הכנסת בירושלים. התכנית נבחרה יחד עם חמש עשרה תכניות חברתיות לזקנים מכל הארץ, ואלו הוצגו בפוסטר בתערוכה המרכזית שנערכה במשכן, ואשר פתחה את היום כולו בו בהשתתפות השרה לשוויון חברתי, ח"כ גילה גמליאל, חברי הכנסת וכ- 500 אורחים מכל רחבי הארץ. היום כולו כלל גם דיונים בוועדות השונות, והתקיים פאנל בנושא האזרחים הוותיקים ומונולוג מההצגה "מה שחשוב באמת". היום נחתם בציון הנושא באולם מליאת הכנסת.
תכנית "מפגשים בסלון" פועלת במסגרת המדור הקהילתי באגף לשירותים חברתיים בשיתוף עם עמותת "שחרות". התכנית נוסדה ביוזמתו של תושב העיר, יעקב פרץ, ומטרתה היא לחבר בין ותיקי היישוב, עולים וצעירים תושבי העיר. במסגרת התכנית מתקיים מפגש תרבותי חודשי בסלון אחד המשתתפים, ואלו מספרים על ארץ מולדתם, עלייתם ארצה, התיישבותם ביקנעם, חייהם, ועוד. הזכות התכנית מכירים המשתתפים אחד את חברו טוב יותר וגם נוצרים קשרי היכרות עמוקים וחברויות.


"גדולתה של התכנית היא מפגש בסלון של תרבויות וסיפורי חיים של אנשי יוקנעם. התוכנית מתקיימת ביוקנעם כשנה והיא משלבת אנשים שונים וסיפורי חיים מרתקים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בנוסף לתכנית זו, האגף לשירותים חברתיים שבעיריית יקנעם מפעיל בשיתוף עם עמותת "שחרות" תכניות חברתיות וקהילתיות לבני הגיל השלישי בעיר. בין התכניות שמובלות "שבת מתוקה", "קו קשר", "יד לזקן", ועוד. התכניות מתקיימות במסגרת תכנית שחפים של "ג'וינט ישראל", אשל וקרן שחף ובהובלתה של העו"סית הקהילתית במדור הקהילתי שושן ברקן.

יום האזרחיות והאזרחים הוותיקים בכנסת אורגן ע"י השדולה למען האזרחים הוותיקים ובמהלכו עסקו ועדות הכנסת בנושאים הנוגעים לאזרחים ותיקים. במהלך היום בישרה השרה גמליאל על יוזמות חדשות של משרדה למען האזרחים הוותיקים.
ראש העיר, מר סימון אלפסי: "תכנית "מפגשים בסלון" היא אחת מני רבות שאנו מובילים לטובת הגיל השלישי שחשובים לנו מאוד. התכנית הזאת היא גם תכנית היכרות לעומק, וגם תכנית תיעוד, ודרכה אנו לומדים יותר על חייהם של תושבי היישוב ואלו שהקימו אותו ושלהם זכויות רבות בהתפתחותה של העיר. כבוד גדול הוא לנו שהתכנית נבחרה להיות מוצגת בכנסת".
מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים, הגב' תמי ראש: "גדולתה של התוכנית היא מפגש בסלון של תרבויות וסיפורי חיים של אנשי יוקנעם. התוכנית מתקיימת ביוקנעם כשנה והיא משלבת אנשים שונים וסיפורי חיים מרתקים. אנו גאים לקחת רעיון של ותיק העיר ולהפיח בו חיים."