יקנעם: חברת NanoSono משיקה מסכה אנטי בקטריאלית שמגנה מפני 12 מיליון חיידקים אלימים

החברה בישרה על הפטנט הייחודי והחדשני שיגן על הצוותים הרפואיים והמטופלים בבתי החולים. צילומים: באדיבות החברה

לראשונה, חברת NanoSono משיקה מסכות אנטי בקטריאליות חדשות עם טכנולוגיה חדשנית שהוכחה כמחסלת 12 מיליון חיידקים  עמידים תוך דקות ספורות. מסכת Q99 נבדקה ואושרה לאחרונה לשימוש בבתי חולים ע״י משרד הבריאות.

• צבע שמחסל קורונה

החברה שהוקמה לפני כ-5 שנים ושפועלת במתחם ההיי-טק ביקנעם, בישרה על הטכנולוגיה הייחודית, שתשמש את הצוותים הרפואיים בבתי החולים השונים, למניעת זיהומים והעברת מחלות. מדובר בפטנט ישראלי המחסל בצורה אקטיבית וקבועה חיידקים עמידים בסביבת החולה והצוותים הרפואיים. החברה פיתחה מדים, תחבושות, חלוקי מגן וצבעים לקירות המחסלים במיידי את החיידקים האחראיים לזיהומים הרבים בבתי החולים. בנוסף החברה קיבלה אישור כי הצבע שפותח על ידה מחסל במהירות את וירוס הקורונה.
התחלואה בבית החולים נמדדת בין היתר בהוצאות כלכליות גבוהות של מערכת הבריאות שנאלצת להשקיע מידי שנה מאות מיליוני שקלים בניתוחים, ימי אשפוז ארוכים, שעות עבודה נוספות ועוד דוגמאות נוספות שמוכיחות את הצורך בפיתרון רחב יותר. פטנט ייחודי זה יוצר מעגלי הגנה רחבים יותר ומבשר על השינוי שצפוי לחול במערכת הבריאות ועל השלכותיו הן מבחינה בריאותית והן מבחינה כלכלית.
המסכות החדשות מבוססות על טכנולוגיה חדשנית אנטי בקטריאלית שהוכחה כמחסלת 12 מיליון חיידקים תוך מספר דקות ספורות. מסכת ההגנה האנטי בקטריאלית מיוצרת מבד נושם המותאם לעור הפנים, פועלת ע"י טכנולוגיה ייחודית שמגינה בנוסף מפני חלקיקים הנישאים באוויר. לאחרונה, אושרה לשימוש בבתי חולים ע"י משרד הבריאות.

• החיידק שנתקע בחלקו החיצוני של המסכה מחוסל באופן מידי

מסכה ייחודית זו, למעשה בולמת מעבר של הווירוס או החיידק ובכך מונעת זיהום שנמשך מבן אדם אחד לאחר. על מנת לבדוק כיצד ניתן למנוע מעבר כזה, נבדקו חלקיקים שהוזרמו דרך המסכה בשטף גבוה, כאשר בצד השני נבחנה פעולת הקליטה של החלקיקים. התוצאות שהתקבלו מוכיחות כי רמת הסינון מגנה סטטיסטית מזרימה של מספר מזהמים מחוץ למסכה.
נתוני המעבדה מעידים על עמידות המסכה בפני זיהומים רבים המתגלים בין היתר בבתי חולים כמו: סטפילוקוק זהוב נוגד מתיצילין, אנטרוקוקוס נוגד ואנקומיצין (VRE) – (אקנה רגיל)  Cutibacterium acnes (פטרייה) ו- (עובש).

המסכה שהשיקה החברה
המסכה שהשיקה החברה

אחד הגורמים החשובים במסכה מסוג זה, הוא הפילטר ויכולות הסינון הקיימות בו. החיידק שנתקע בחלקו החיצוני של המסכה מחוסל באופן מידי, כאשר החלק העליון תפקידו לחסל מזהמים בזכות התכונות האנטי-בקטריאליות הגבוהות הקיימות בו. למעשה, בזכות החומר, נוצרת תופעה מעניינת שגורמת לפירוק הדופן ע"י פירוק הלחות הטבעית לרדיקאליים טבעיים.
רונן סרוסי, מנכ"ל ומייסד חברת NanoSono: "ברגע שאדם חובש מסכה רגילה, הוא לא מודע לכמות החיידקים שמצטברים עליה כאשר אותם החיידקים למעשה מזהמים אותו שוב ושוב. לכן, החברה שמה לנגד עיניה לענות על הצורך ההכרחי בהגנה מידית ויעילה בייחוד בזמן הקורונה. בימים אלו אנחנו משיקים מסכה ייחודית שהוכחה כמחסלת 99.999% מהחיידקים ע״י מעבדות בארצות הברית מאושרות FDA".
חברת הננוטכנולוגיה הישראלית NanoSono הוקמה לפני כ-5 שנים ומשרדיה ממוקמים במתחם ההיי-טק ביוקנעם עילית, שם מפעילה גם את מעבדת החברה ואת מפעלי היצור. הטכנולוגיה החדשנית של החברה מבוססת ננוטכנולוגיה בשילוב חלקיקי קוונטום, כאשר הננוטכנולוגיה משמידה באופן מידי וקבוע את החיידקים העמידים שגורמים לזיהומים בבתי החולים. החברה ייצרה את המסכות החדשניות שכבר בשלב זה, הוכחו כמחסלות את החיידקים העמידים. החברה מציעה מגוון מוצרים ממוגנים לצוותים הרפואיים הכוללים סדינים, מדים, תחבושות, מסכות ואפילו מיגון קירות בבתי חולים ובסביבות בעלות פוטנציאל זיהומי גדול.