יקנעם: נוירוניקס מפתחת תקווה לחולי האלצהיימר

החברה שמפתחת טכנולוגיה חדנית מסרה על תוצאות שנותנות תקווה לחולי אלצהיימר לאחר מחקר שעקב אחר חולים שטופלו במערכת הneuroADTM.צילום: באדיבות פייסבוק נוירוניקס

חברת נוירוניקס העוסקת בפיתוח, ייצור ומכירה של טכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך לטיפול במחלת האלצהיימר דיווח לאחרונה על תוצאות חיוביות ארוכות טווח במעקב אחרי חולים שטופלו במערכת הneuroADTM.

תוצאות מחקר שנערך בקרב- 30 מטופלים ושהוצגו לאחרונה, בכנס הישראלי השנתי למחלת האלצהיימר אשר התקיים באוניברסיטת תל אביב, בידי פרופ' מרטין רביי (לשעבר מנהל מחלקת נוירולוגיה בבית החולים אסף הרופא, וכיום מנהל רפואי של מרפאות נוירוניקס בישראל), מראות כי בתום סדרת טיפולים של 6 שבועות במערכת ה- neuroADTM ישנו שיפור משמעותי ביכולות הקוגניטיביות של המטופלים בהשוואה למצב הקוגניטיבי טרם הטיפול.
זאת ועוד, במעקב ממוצע של 10 חודשים מתום סדרת הטיפולים, הראו מטופלים על ירידה איטית יחסית ביכולותיהם הקוגנטיביות, ביחס לממוצע המוכר מהספרות לגבי חולי אלצהיימר.

יתר על כן, בתום התקופה, היו החולים בממוצע במצב טוב מכפי שהיו טרם הטיפול הראשון. לאחר תקופת המעקב (כאמור, כ-10 חודשים בממוצע), עברו המטופלים קורס טיפול נוסף, וחזרו על השיפור כפי שנמדד בפעם הראשונה.


מחלת האלצהיימר הינה מחלה נוירודגנרטיבית בה המצב הקוגניטיבי של החולה מדרדר עם התקדמות המחלה. בניסוי זה אנחנו רואים לראשונה את היכולת של הטכנולוגיה של חברת נוירוניקס לא רק לשפר את מצבם של חולי האלצהיימר, אלא גם לייצב אותם לפרק זמן משמעות


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לדברי פרופסור מרטין רביי: "ניסוי זה מצטרף לניסויים קודמים רבים, שהתנהלו בישראל ובארה"ב, שהראו את יעילות הטיפול בטווח הזמן הקצר (מספר שבועות), בשיפור מצבם של החולים ללא תופעות לוואי משמעותיות. החידוש בניסוי זה הוא במעקב אחר מצבם של החולים עד לתקופה של כשנה, כך שיכולנו לראות את החולים הן מתייצבים מבחינת תפקודם, והן משתפרים שוב לאחר קורס טיפולי נוסף. על בסיס תוצאות אלה ניתן לומר כי טיפול חוזר במערכת הneuroADTM עשוי לשמור על רמה קוגניטיבית יציבה לאורך שנים".

מנכ"ל נוירוניקס, אייל בר אור. באדיבות פייסבוק נוירוניקס
מנכ"ל נוירוניקס, אייל בר אור. באדיבות פייסבוק נוירוניקס

איל בראור, מנכ"ל חברת נוירוניקס: "מערכת הneuroADTM מציעה טיפול חדשני ויעיל, בטכנולוגיה פורצת דרך.  בניסוי זה אנחנו רואים לראשונה את היכולת של הטכנולוגיה של חברת נוירוניקס לא רק לשפר את מצבם של חולי האלצהיימר, אלא גם לייצב אותם לפרק זמן משמעותי, ומונע את המשך ההדרדרות בעקבות המחלה. באם תוצאות מבטיחות אלה ישחוזרו גם בניסויים נוספים, הרי שהמשמעות היא שבאמצעות טיפולים חוזרים, אחת לשנה, ניתן להפוך את האלצהיימר ממחלה נוירודגנרטיבית פרוגרסיבית למחלה כרונית. תוצאות אלו נותנות תקווה חדשה החולי האלצהיימר ולא פחות חשוב – לבני משפחותיהם, הנאלצים לצפות בהדרדרות היכולות של החולים".

לאחרונה דיווחה החברה  כי מערכת ה neuroADTM לטיפול במחלת האלצהיימר תקבל קדימות  ותיבחן לאישור ה FDA במסלול המהיר.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

ניתוח לכריתת רחם שרירני באמצעות רובוט במרכז הרפואי העמק

|