יקנעם: הקקנוע יצא לדרך

העירייה החלה להפעיל אופנוע משוכלל לאיסוף צואת כלבים 

בעיריית יקנעם ממשיכים לחשוב מחוץ לקופסא, ליזום ולהוביל עוד תכניות ופרויקטים לרווחת התושבים לשם שמירה על איכות החיים הגבוהה בעיר.
בעיית אי איסוף צואת הכלבים על ידי בעלייהם נחשבת כבר שנים לבעיה בקנה מידה ארצי ממנה סובלים בהמון רשויות, אלא שבעירייה החליטו להרים את הכפפה ולעשות מעשה,  ותחת הכותרת "יקנעם הולכת על בטוח" החלה העירייה להפעיל פעמים בשבוע קקנוע – אופנוע עם מכשור מיוחד לאיסוף גללי כלבים. הקקנוע  המיוחד יסתובב ברחבי העיר פעמיים בשבוע ויסייע באיסוף צואת הכלבים מהרחובות, מהמדרכות, מהפארקים, גני משחק ועוד. הקקנוע בפעילותו יעבור בכל רחובות העיר ללא יוצא מן הכלל.
פרסום סרטון שכלל את פעילות הקקנוע ואיסוף צואת כלבים בדף הפייסבוק של "עיריית יקנעם", וכן בפרופיל של ראש העיר ובמקומות נוספים זכה לאלפי צפיות ומאות תגובות מפרגנות מצד תושבים ומצד אורחים. בנוסף לכך זכה הפוסט שהפך במהירות לוויראלי, בעיקר בקרב תושבי העיר אך לא רק, למאות רבות של שיתופים, כולל מצד תושבים ודפים כאלו ואחרים שמזוהים עם ערים ויישובים אחרים כמו רעננה, נתניה, חדרה, גן יבנה, שדרות, אופקים, נהריה ועוד.

• האכיפה תתוגבר ויחולקו דוחות במקרה הצורך

בעיריית יקנעם מדגישים שהקקנוע לא פותר את בעלי הכלבים מאיסוף אחר הכלב שלהם, ומצופה מכל בעל כלב לאסוף אחריו שכן זה הפתרון המלא היחידי. על בעלי הכלבים לאסוף אחרי הכלב שלהם ולמנוע מחבריהם התושבים האחרים את המטרד שהם גורמים להם באי האיסוף. בעירייה מדגישים שהאכיפה בנושא תימשך ואף תתוגבר ובמקרה הצורך פקחי הרשות לא יהססו לחלק דוחות. עד כה חולקו בשנת 2020 על ידי השיטור העירוני עשרות דוחות ומאות התראות למי שלא אספו אחרי הכלב שלהם.
|ראש העיר, מר סימון אלפסי: "בעיית צואת הכלבים היא בעיה כלל ארצית שלצערי הרב גם יקנעם סובלת ממנה בגלל בעלי כלבים לא אחראיים שלא אוספים אחר הכלב שלהם. לצד אכיפת החוק אני שמח שפעלנו ביצירתיות ואנו נפעיל קקנוע שיסייע באיסוף המפגעים ברחבי העיר. פרסום הסרטון ברשתות החברתיות הביא לתהודה עצומה, ואני גאה שגם כאן כמו בתחומים רבים יש כבר רשויות רבות שלומדות מיקנעם והחלו להתעניין בהפעלת הקקנוע בתחומן. אני קורא לבעלי הכלבים לאסוף אחרי הכלב שלהם ולהימנע מקנסות מיותרים".