יצירתי: צעדת הגלבוע מצדיעה לאירוויזיון 2019

לאורך המסלולים ייהנו הצועדים ממוזיקה שתכלול את מיטב שירי האירוויזיון הישראלים – החל משנת 1973

המועצה האזורית הגלבוע תקיים גם השנה את "צעדת הגלבוע" המיתולוגית, מהצעדות הוותיקות בישראל, בפעם ה-53. הצעדה, על שם הרמטכ"ל רא"ל משה לוי, תכלול 3 מסלולים ברמות קושי משתנות: מסלול משפחתי באורך של 6 ק"מ, מסלול עממי של 13 ק"מ ומסלול בינלאומי, אשר יבוצע לאורך של 20 ק"מ מידי יום, ובסך הכל 40 ק"מ על פי התקנות הבינלאומיות המחייבות.

הצעדה, אשר מתקיימת השנה בסימן האירוויזיון, מתקיימת לאחר חורף גשום במיוחד, בשיא פריחתה של שמורת הר הגלבוע העשירה בצמחייה, במשעולים ציוריים ובנקודות תצפית הצופות לנוף פנורמי מהיפים בישראל. לאורך המסלולים ייהנו הצועדים ממוזיקה שתכלול את מיטב שירי האירוויזיון הישראלים החל משנת 1973, וכן משלל אטרקציות מיוחדות כגון להקת מתופפים בביצוע מקורי וייחודי ללהיטי האירוויזיון, פיתות בטאבון שיוכנו על ידי בני נוער עבור הצועדים ועוד.

ביומה הראשון של הצעדה (יום שישי, 5.4) יצעדו תושבי האזור ואורחים מכל רחבי הארץ. כמו כן, ייפתח באותו יום גם המסלול הבינלאומי. ביום שבת, ה-6.4 יופעלו מסלולים פתוחים לקהל ושלל פעילויות בנקודות היציאה והחזרה של הצעדה. הסעות ללא תשלום אל המסלולים ייצאו מנקודת המפגש במעיין חרוד. מדליות לצועדים וגביעים לקבוצות יחולקו בסיום הצעדה, מטעם הארגון הספורט העממי הבינלאומי.

עובד נור: "באי הצעדה ייהנו מפעילויות ייחודית המשלבת בין גוף ונפש"

ראש המועצה, עובד נור: "צעדת הגלבוע הינה אחד מאירועי הספורט היפים, הערכיים והגדולים בישראל, ואנו מזמינים את כולם לבוא לקחת חלק בחוויה – הכוללת חגיגה של צבעים, לבלוב וריחות פריחה משכרים על רקע הנוף המיוחד הנשקף ממרומי הגלבוע. באי הצעדה ייהנו מפעילויות ייחודית המשלבת בין גוף ונפש, אהבת הארץ ונופיה וחיבור לגלבוע. אני מזמין את הציבור לקחת חלק בצעדה העממית המרכזית של ישראל".

צעדת הגלבוע אשר מתקיימת משנת 1966 היא מהצעדות הראשונות שנוסדו בארץ אשר הפכה במרוצת השנים לשם דבר ברמה הבינלאומית, בין היתר בזכות משאבי וערכי טבע נדירים, המצויים בהרי הגלבוע ובעמק חרוד, לאורכם יעברו מסלולי ההליכה. השנה צפויים להשתתף בצעדה עשרות אלפי צועדים מרחבי העולם ומישראל. קבוצות צועדים מהמגזר הערבי והיהודי יצעדו השנה יחד עם קבוצות צועדים מהמדינות גרמניה, אנגליה, הולנד, דנמרק ואף מסין הרחוקה. בנוסף, ביה"ח 'אסותא' ו'בנק לאומי' נרשמו לצעדה ומכל אחת מהן צפויים להגיע למעלה מ-400 צועדים ולהתחרות על תואר הקבוצה הגדולה ביותר. השנה תשתתף גם קבוצה של בעלי צרכים מיוחדים מביה"ס רגבים בקריות וקבוצת נערות מהבית החם – בית אלפא.

מחיר: 40 שקל למשתתף (מגיל 3), 30 שקל לקבוצות של מעל 20 איש, 25 שקל לתושבי הגלבוע.