יפעת: התנועה הקיבוצית תמליץ על צביקה לוי כמועמד לפרס ישראל על מפעל חיים

השבוע נפרדה התנועה הקיבוצית מלוי שסיים לרכז את האחריות על מחלקת החיילים הבודדים בשל מצבו הבריאותי

 

התנועה הקיבוצית נפרדה השבוע משני פעילים ותיקים שסיימו את תפקידם בתנועה: איילת גודארד (בארי) שעוברת ממחלקת שנת השירות לריכוז החינוך בקיבוצה וצביקה לוי (יפעת) שסיים לרכז את האחריות על מחלקת החיילים הבודדים בשל מצבו הבריאותי.

מזכ"ל התנועה הודה לאיילת על תרומתה ואיחל לה הצלחה בעבודתה בבארי, ובהמשך דבריו סיפר על הכרותו עם צביקה: "נפגשנו כבר לפני הרבה שנים, ומייד אחרי שנבחרתי למזכ"ל התנועה קיבלתי ממנו טלפון ובו הוא 'מזהיר' אותי שחסר לי שאני לא מגיע ל'על האש' לחיילים בודדים שנערך באותו סוף שבוע. היה לנו מפגש נוסף בפרלמנט ביפעת – באתי ליום ההולדת ה-67 לצביקה שכבר לא היה במיטבו. באנו כולנו – חבריו, נציגי התנועה והחיילים הבודדים לחזק את גופו ורוחו. זאת היתה הפעם הראשונה שראיתי את הפרלמנט, זה היה אירוע שלא חוויתי קודם".

• "נמשיך את מפעל החיים הענק שהקמת בו ידיך"

מזכ"ל התנועה המשיך וסיפר על המפגש האחרון שהיה להם: "כשצביקה חזר מבית החולים הגעתי אליו הביתה, ושאלתי אותך אם הראש עובד, אתה אמרת לי – הראש עובד. ואני מייד עניתי, כל זמן שהראש עובד, אנחנו לא נפרדים ממך. אנחנו לא נותנים לך ללכת לשום מקום. את מה שאתה מתחיל לשכוח אנחנו לעולם לא נדע. לכן אנחנו לא מוותרים על הידע, לא על הקשרים שלך ומבחינתנו אתה פעיל בתנועה".

צביקה לוי עם חיילים בודדים צילום: דובר צה"ל
צביקה לוי עם חיילים בודדים
צילום: דובר צה"ל

ניר מאיר אמר לסיום דבריו: "אל"מ צביקה לוי התנועה הקיבוצית מצדיעה לך! אנחנו נעמיד אותך כמועמד לפרס ישראל על מפעל חיים. כולם מסכימים שאתה ראוי. אנחנו בטוחים שאתה ראוי שתזכה להוקרה מכל עם ישראל שמגיעה לך".

דותן רזילי, מנהל מחלקת הביטחון בתנועה הוסיף: "אנחנו נמשיך ונביא חיילים בודדים לקיבוצים, ונעשה הכל שירגישו בבית. נעשה זאת כפי שאתה לימדת אותנו צביקה, במסירות, בהבנת צרכי החיילים ובמשימתיות רבה. לבסוף, מעטות ההזדמנויות בחייו של אדם לראות ציונות ונתינה אמיתית מכל הלב לאדם אחר  וזכינו. הסתכלו על צביקה ותוכלו לראות את כל אלה ועוד. אנחנו רוצים להודות לך, להבטיח לך שנמשיך להתייעץ, להסתייע בך, ונמשיך את מפעל החיים הענק שהקמת בו ידיך".

בקיבוצים ברחבי הארץ מאומצים כ-1000 חיילים בודדים מידי שנה.