יער הבית של עפולה: קק"ל שדרגה את דרך נוף יער גבעת המורה

הפרויקט בוצע על ידי יחידת הביצוע של מרחב צפון בקק"ל ובמימון משותף של קק"ל JNF קנדה ובהשתתפות משרד הביטחון בעלות של כ- 2.5 מליון שקל. צילום: מערך ההסברה של קק"ל

קרן קימת לישראל שדרגה את דרך נוף יער גבעת המורה במטרה להנגיש את היער לציבור בצורה נוחה יותר. דרך הנוף מתחילה בקצה שכונת גבעת המורה בעפולה בפאתי הכפר דחי ומסתיימת במגדל התצפית של קק"ל שבראש הגבעה. הדרך נפרצה לפני כ- 40 שנה עם ידע ואמצעים שהיו קיימים בזמנו. לאורך השנים, עקב בעיות ניקוז ושחיקה, הדרך הידרדרה למצב קשה ובלתי עביר לרכבים ואוטובוסים ובכך היער לקה במיעוט מבקרים ונשכח ברוב ימות השנה.
בשנת 2018 חברו יחד מספר גורמים שאפשרו את שדרוג הדרך והנגשת היער לציבור לרמה המאפשרת נסיעה נוחה ובטוחה של כל סוגי הרכב לרבות אוטובוסים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הפרויקט בוצע על ידי יחידת הביצוע של מרחב צפון  בקק"ל ובמימון משותף של קק"ל JNF קנדה ובהשתתפות משרד הביטחון בעלות של כ- 2.5 מליון שקל. אורכה של דרך נוף גבעת המורה כ-2.7 קילומטרים והיא עוברת בתוך יער נטוע עצי אורן ואקליפטוס וביניהם "חלונות פנורמיים" המעניקים מבט על עפולה ועמק יזרעאל.
"יער גבעת המורה הוא יער הבית של תושבי עפולה והדרך הזו מחברת בין העיר ליער", אמר מנהל מרחב צפון בקק"ל עמרי בונה, "ביער גבעת המורה ישנה פריחה ייחודית של האירוס הנצרתי ותורמוס ההרים. יש בו גם סינגל אופניים מהיפים בארץ וכמובן נופים מיוחדים ומרהיבים של רחבי הגליל התחתון".

 

מוזמנים: ״מלך הפרחים״ כבר פורח בנוף הגליל

|

יהיה שמח ומבדח: אירועי פורים במועצה לשימור אתרים

|