ילדי הגנים בעפולה מציגים: בנייה ירוקה

רואים ירוק בעיניים: ערכות בנייה מעץ חולקו לגני החובה ברחבי העיר עפולה כחלק מקידום תרבות ירוקה בגנים. ילדי גני החובה בעיר ייהנו השנה לשחק בתיבת עץ הניתנת לשינוע על גלגלים הכוללת 92 חלקים בגדלים וצורות שונות מעץ בעזרתם יוכלו לבנות טירות ומגדלים, ליצור מבוכים וכל מה שעולה בדמיונם. בשלב הבא צפויים גני הטרום חובה לקבל ערכת קוביות מעץ וכמו ילדי החובה יוכלו ליהנות מערכות לא מתכלות שישמשו אותן שנים ארוכות.
בשנים האחרונות עוברת העיר עפולה מהפכה בנושא החינוך לקיימות ושמירה על הסביבה. בתי ספר רבים הוכרו כ"ירוקים" או "ירוקים מתמידים" וכבר למעלה מ- 25 גני ילדים הוכרו כגנים "ירוקים" המקיימים פעילויות לקידום הנושא כגון הוצאת שימוש בכלים חד פעמיים ומעבר לכלים רב-פעמיים ועוד.
בפורום מיוחד שיזם מנהל החינוך בעפולה בשיתוף עם נשות מקצוע מובילות בתחום הקיימות בנושא שמירה על איכות הסביבה, הוצגה תכנית עבודה שנתית אינטגרטיבית המשלבת את נושאי החינוך הסביבתי בגני הילדים ונותנת דגש לחינוך על פי עקרונות הקיימות. במהלך הפורום הוצגה החשיבות של "גן ירוק" הרותם את הקהילה הקרובה לפעילות סביבתית מתמשכת ובכך תורם להעלאת המודעות ולשינוי באורח החיים ולהשתלבות הילדים בצורה מיטבית בכל מעגלי החיים. חשוב לציין כי גם במרכז פיסג"ה ייקמו השנה סדנאות והשתלמויות לגננות תחת הכותרת "חינוך לקיימות" ועשרות גננות צפויות לקחת חלק במפגשים אלה.