יכשכשו בזנב? קורא שבבים לכלבים בשווי אלפי שקלים נגנב מרכב בעפולה

בשבוע שעבר נפרצו מספר רכבים בשכונת גבעת המורה בעפולה. מרכבה של עדנה סופר, פעילה של "תנו לחיות לחיות" נגנב קורא שבבים של העמותה. “מעציב אותי מאוד שכעת אני לא יכולה לעזור באיתור הכלבים, למרות הפניות הרבות. זו תקופה מאוד רגישה, כשמחלת הכלבת התפרצה באזור וכל כלב נאסף מיד”, אמרה סופר השבוע

בלילה שבין ראשון לשני שעבר נפרצו מספר רכבים בשכונת גבעת המורה, בין היתר ברחוב החסידה. אחד הרכבים שנפרצו הוא בבעלותה של עדנה סופר, פעילה מוכרת ומוערכת מזה 16 שנה ב"עמותת תנו לחיות" המעניקה עזרה לבעלי חיים במצוקה.
מלבד מספר פריטים אישיים, גנבו הפורצים מרכבה של סופר גם קורא שבבים השייך לעמותה ושעלותו נאמדת בכ-3000 שקלים. בעזרת הקורא איתרה סופר בשנים האחרונות מאות כלבים שאיבדו את דרכם והשיבה אותם לבעליהם המאושרים והחוקיים. שבב הזיהוי האלקטרוני לכלבים מהווה שיטת סימון מודרנית הנפוצה כיום במדינות רבות. הסימון בשבב זיהוי אלקטרוני מהווה דרך בטוחה ונטולת סיבוכים המאפשרת את זיהוים.
התהליך אפקטיבי ומסייע למתנדבים, וטרינרים וכלבנים ברשויות להשיב כלבים אבודים לבעליהם ביתר קלות.

קורא שבבים
קורא שבבים לכלבים

"היה לי עצוב מאוד לראות את הרכב פרוץ, ובעיקר את העובדה שנגנבו ממנו פריטים רבים שמשמשים לפעילות העמותה דוגמת רצועות לכלבים עם הטבעה של לוגו העמותה, כלי פלסטיק להאכלת חתולים וכאמור קורא השבבים יקר הערך אותו קיבלתי מהעמותה לפני כחצי שנה. הוא שימש אותי מדי יום ביומו לאתר כלבים אבודים ולהשיב אותם מאושרים לבעליהם המאושרים לא פחות. בעת האחרונה איתרנו ככה מאות כלבים. הגשתי תלונה למשטרת עפולה וכולי תקווה שהם יאתרו את הרכוש, למרות שעד עתה זה לא קרה. מעציב אותי מאוד שכעת אני לא יכולה לעזור באיתור הכלבים, למרות הפניות הרבות. בעקבות הגניבה אני מנסה לאתר מתנדבים אחרים שיכולים לסייע באיתור וקריאת השבבים. אני מקווה שאנשים טובים חובבי בעלי חיים יתגייסו ויסייעו לרכוש קורא חדש, בכדי שנוכל לסייע גם בעתיד להולכים על ארבע. מי שמעוניין לתרום מוזמן לעשות זאת ולפנות לעמותת תנו לחיות לחיות בטלפון: 03-6241776. זו תקופה מאוד רגישה עכשיו, בעיקר בשל התפרצות מחלת הכלבת הקשה, כשכל כלב חשוד נאסף מיד", סיכמה סופר.