יותם ישי: המוזיקאי המוכשר מעפולה שלא הכרתם

לא הרבה מכירים את יותם ישי אבל מתחת לאף של כולנו צמח מוזיקאי ופסנתרן בינלאומי מוכשר שבאמתחתו שיתופי פעולה בינלאומיים, אלבום בכורה וסינגל חדש עם הרכב המוזיקה שלו הכולל זמרת ניגרית ממוצא הודי ונגנים מיפן ודרום קוריאה. צילום: דניאל גן-אור

בחודש הבא יציין המוזיקאי והפסנתרן יותם ישי מעפולה יום הולדת שנה לאלבום הבכורה שלו "אופוס 1" שהקליט יחד עם ההרכב הרב-תרבותי איתו הוא עובד בבוסטון, ארה"ב וכולל ארבעה קטעים הכוללים מלודיות, מקצבים מזרח-תיכוניים וג'אז.
משמעות השם של האלבום "אופוס" במוזיקה הקלאסית הינה 'קטלוג של יצירות היוצאות לאור' ויכול לרמוז אולי על כוונותיו העתידיות של המוזיקאי הבינלאומי שצמח כאן, בעפולה, ומשיק בימים אלה סינגל חדש תחת השם "קאנטרי" ואף הוא תולדה של שיתוף פעולה בינלאומי הכולל זמרת ניגרית ממוצא הודי, נגן כלי הקשה מיפן ונגן קונטרבס מדרום קוריאה.
סביר להניח שאם אינכם חובבים מוזיקה קלאסית זאת הפעם הראשונה שאתם שומעים על ישי, מלגאי של מכללת ברקלי למוזיקה שהופיע והלחין בעברו עבור האנסמבל של ברקלי, שם שיתף פעולה עם אמנים מוכרים בתחום כגון זקיר חוסיין, שנקר מהדבן, חוויאר לימון ושריה גושל. הקומפוזיציות של ישי בוצעו ברחבי העולם ולמרות גילו הצעיר כבר נחשב למלחין עטור פרסים, שהעפיל פעמיים לשלב הגמר בתחרות ההלחנה הבינלאומית של אנטונין דבוראק.
ישי שעובד בימים אלה על אלבום פסנתר סולו עם קטעים שהלחין ומעולם לא ראו אור סיפר השבוע: "המוזיקה שלי כוללת מקצבים מזרח תיכוניים, טוניסאים הודות למקורות ולשורשים שלי לצד מוזיקה עולמית שמביאים חברי ההרכב שלי הכוללת מוזיקאים מהודו, יפן ודרום קוריאה שכולם מנגנים בסינגל האחרון. אנחנו גם מתכננים סיבוב הופעות ברגע שהקורונה תאפשר זאת".