יו"ר התאחדות התעשיינים בצפון: "אל תעלו השנה את הארנונה לתעשייה"

לאור המצב הכלכלי והביטחוני והמשבר העולמי קורא בכר, שלא להעלות את הארנונה למפעלי תעשייה ולמסחר באזור.

יו"ר התאחדות התעשיינים במרחב צפון טובי בכר, קורא לראשי רשויות מקומיות ואזוריות בצפון ומבקש שלא להעלות מסי הארנונה לתעשייה בשנת 2016. בימים אלו נקבע צו הארנונה לשנת 2016. מפרסומים שונים עולה כי כ 50% מהרשויות המקומיות מבקשות להעלות את הארנונה מעבר לעליית המדד. לאור המצב הכלכלי והביטחוני קורא יו"ר התאחדות התעשיינים במרחב צפון טובי בכר, שלא להעלות את הארנונה למפעלי תעשייה ולמסחר באזור.

בכר: "לאור הידיעות האחרונות על גלי הפיטורין הצפויים במשק הישראלי, נדמה כי אין צורך להסביר את היקפו של המשבר הכלכלי הכלל עולמי, המשפיע לצערנו גם על הכלכלה הישראלית. מצב זה מכביד מאוד על התעשייה המקומית שהיא ספקית מקור התעסוקה והפרנסה הגדול והמשמעותי ביותר באזורנו.
בצפון הארץ מאות מפעלי תעשייה המעסיקים למעלה מ- 150,000 בתי אב. מפעלים אלו נמצאים חלקם בסכנה קיומית, מול תחרות בשווקים עולמיים ובשל נטל עצום של רגולציה, בירוקרטיה, קושי באיתור כוח אדם מקצועי וטכנולוגי וגם מיסוי והיטלים של רשויות מוניציפאליות ".


לקראת סוף השנה ולקראת הדיונים על הארנונה לשנת 2016, מבקש בכר מהמנהיגות המקומית שלא להעלות את מיסי הארנונה לשנה הקרובה, ע"מ לאפשר למפעלים והחברות להתמודד עם הנטל הכלכלי בצורה קלה יותר ולשמור על יכולתם להעסיק מאות אלפי מתושבי האזור.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לדבריו, העלאת ארנונה עבור התעשייה לא תקל על האזרחים, נהפוך הוא. היא תגרום לכך שמפעלים שהיו רווחיים בצורה גבולית ביותר יפסיקו את עבודתם, עובדים רבים יפוטרו וממילא לא יוכלו לשלם מיסים. "מחובתנו לזכור כי התעשייה היא הבסיס היציב והרחב של הכלכלה הישראלית- היא המספקת מקומות תעסוקה, היא מעודדת צמיחה והיא המאפשרת לאלפי משפחות במיוחד מהפריפריה להתפרנס בכבוד".

בכר מוסיף כי הארנונה לתעשייה גבוהה משמעותית מהארנונה לבתים פרטיים: "מפעלים הם בעלי שטחים גדולים מאוד וצורכים מעט מאוד שירותים מהרשות המקומית. בכל מקרה המפעל משלם על כל השירותים שהוא צורך ולכן, לאור המצב, ראוי כי הרשויות המקומיות יסייעו למפעלים לצלוח את תקופת המשבר, בכדי שיוכלו להוות את מנוע הצמיחה של הכלכלה בארץ ולהמשיך בהעסקת אלפי עובדים ובפרנסת אלפי משפחות, שיזכו לשכר הולם והוגן ויוכלו לשלם ארנונה כתושבים ושלא יהיו נצרכים החיים ונתמכים ע"י מחלקות הרווחה ברשויות".