יוקנעם: לראשונה בישראל כנס אדריכלות ירוקה לבניית מוסדות חינוך

ביוקנעם חושבים על העתיד, ובכנס ראשון וייחודי מסוגו אירחה מגמת האדריכלות של ביה"ס אורט אלון את הכנס הראשון לחומרי בנייה ירוקה לבתי ספר תיכונים ומכללות.

כנס "אדריכלות לחומרי בניה ירוקה" הוא אחד מימי השיא של המגמה לאדריכלות בביה"ס "אורט אלון" יקנעם. הכנס נערך בהשתתפות תלמידי מגמת האדריכלות מבתי הספר של רשת "אורט" ביקנעם, כפר סבא, בנימינה, קרית ביאליק ונצרת. בכנס השתתפו גם מנהל ההוראה של "אורט ישראל", אדריכל גיורא רוכמן, מפקחת על מגמת האדריכלות במשרד החינוך, אדריכלית עינת שרייבמן, נציג משרד להגנת הסביבה רועי שמחה ועוד.

הכנס החל בלובי אשכול הפיס אליו הגיעו חברות שמייצרות את חומרי הבנייה הירוקים העכשוויים ביותר, הציגו אותם בפני התלמידים וענו על שאלות. רכז המגמה לאדריכלות, גדי ליגטי פתח את הכנס ואמר שהכנס הוא פועל יוצא שביקנעם רואים את המציאות דרך האנשים המקצועיים בשטח, ולא דרך הספר.

ראש העיר של יוקנעם אלפסי עם אורחים מכובדים בכנס
ראש העיר של יוקנעם סימון אלפסי עם אורחים מכובדים בכנס

ליגטי אמר שהתלמידים ילמדו היום להכיר חומרים ירוקים. ראש העיר, סימון אלפסי בירך את המשתתפים ואמר שכנס כזה שנערך ביקנעם וב"אורט אלון" הוא בבחינת כנס שנערך בעיר בנכונה ובמקום הנכון. רה"ע אמר עוד שיקנעם היא עיר ירוקה ששמה דגש על כל הנושא הירוק בכלל, ובניית מוסדות חינוך ירוקים בפרט.

מנהלת אגף החינוך, ד"ר סימה ניסלבאום אמרה שהשמירה על הירוק, הטבע והסביבה היא יעד עירוני ואחד מיעדי הליבה של היישוב, והוסיפה שלמען מטרה זו מגויסים כולם, מראש העיר ועד ילדי הגן, ויחד יוצרים תמונה מחוברת אחת של עיר שבונה ירוק, עיר מונגשת, עיר בריאה, עיר שמחנכת לתזונה נכונה ועוד.
מנהלת "אורט אלון" יקנעם, עדה אברכהן שמש בירכה גם היא את המשתתפים ואמרה שמגמת האדריכלות בבית הספר היא מגמה חדשנית ופורצת דרך. המנהלת אמרה שמדובר בכנס מיוחד ויוצא דופן והדגישה שזהו כנס חינוכי ומלמד שחושף את כולנו לנושא של סביבה ירוקה. המנהלת ציינה שזה אך טבעי שכנס כזה יתקיים ביקנעם ובבית ספרה מאחר ויקנעם היא עיר ירוקה, ובית ספרה נמצא בתהליך הסמכה לבית ספר ירוק.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לאחר הדברים יצאו התלמידים לפעילות שכללה למידה אישית של כל התלמידים בדוכנים השונים את חומרי הבניה דרך נציגי החברות ובהמשך קיבלו הרצאה מסכמת מכל נציג ונציגה במליאה. בהמשך שמעו המשתתפים את הרצאתה של האדריכלית בתיה סבירסקי-מלול.

ראש העיר, מר סימון אלפסי: "יקנעם היא עיר ירוקה מובילה ואני גאה שכנס כזה מתקיים אצלנו. ביקנעם שמירה על הירוק אינה רק סיסמא, אלא פעילות הלכה למעשה. אנו שומרים על הטבע ועל הסביבה, ודואגים להנגשת העיר כולה. דאגנו ברחבי העיר לשבילי רכיבה על אופניים, ואנו נעודד ונצ'פר את התושבים שירכבו בהם במקום לנסוע ברכבם.  נפעל להפוך את הכנס  לכנס יקנעם לבנייה ירוקה".

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|