יוצאים לפיקניק? ככה תשמרו על הבשר שלא יתקלקל בחום הקיץ הישראלי

מתכננים לצאת לפיקניק משפחתי בטבע המדהים בעמק? קבלו כמה טיפים לפיקניק בטוח שיחסכו לכם כאב בטן וצרות אחרות. המחשה ויקיפדיה- Andreas Duess

הקיץ בשיאו לצד מגפת הקורונה שהובילה לסגירת בתי הקפה והמסעדות, והחשש מפני הידבקות הביא את תושבי מדינת ישראל לערוך פיקניק בטבע או במרחבים הפתוחים. רגע לפני שאתם אורזים את האוכל ואת הילדים כדאי לדעת איך עושים זאת בצורה שלא תעודד תהליכים שיקלקלו את המזון ויהרסו את ההנאה.
בהנחה שקניתם בשר במקום המפוקח על ידי הרשות המקומית או בפיקוח רופא ווטרינרי, מה שנותר עכשיו הוא לשמור על הבשר בתנאים נאותים בדרך אל הפיקניק ובמהלכו, כדי שתוכלו ליהנות ממנו ולא תסתכנו בכאבי בטן מיותרים ובעוגמת נפש שתהרוס לכם את כל הבילוי.
אז איך שומרים על הבשר? מספר המלצות מטעם ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות לפיקניק בטוח

• אחסון הבשר לאחר הקנייה

יש לאחסן את הבשר בחלק הקר ביותר של המקרר, עטוף בצורה רופפת. חלקים פנימיים, עגל חלב ובשר טחון – לא מומלץ לאחסן יותר מיום. בשר חתוך לנתחים קטנים או לסטייקים אפשר לשמור עד ארבעה ימים, ונתחי בשר שלמים (צלי) – עד שבוע. שימו לב, ריח לא נעים, שטח פנים רטוב וחלקלק, וכמובן סימנים ירוקים על פני הנתח, מעידים שהבשר אוחסן בצורה לא נכונה והחל בו תהליך ריקבון. ומומלץ לזרוק אותו מיד! בנוסף, מומלץ לשמור מזון בכלים סגורים ולהפריד בין מזון גולמי שאינו מבושל כמו בשר, עופות ודגים לבין מזון המוכן לאכילה.

הקפאה והפשרה של בשר טרי

אין סיבה להקפיא בשר טרי, אך אם מוכרחים, יש לעטוף אותו בניילון נצמד. יש להפשיר את הבשר אך ורק במקרר, כדי למנוע התפתחות של חיידקים.
חיתוך וטיפול בבשר: מומלץ לחתוך ולטפל בבשר בכלים אחרים (סכין, קרש חיתוך) מאלה שמשמשים לחיתוך והכנה של פירות וירקות. שאריות עופות ובשר נא מספקות מצע לחיידקים שעלולים להדביק אותנו כמו סלמונלה או לגרום להרעלות מזון למיניהן.


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


רגע לפני הצלייה

הקפידו שהצידנית נמצאת כל הזמן בסביבה מוצלת. כמו כן, הוציאו את הבשר לצלייה כמה שיותר סמוך לזמן ההכנה. מומלץ לבחור במקום מסודר לפיקניק הכולל ברזיות ופחי אשפה. הקפדה על כללי ניקיון פשוטים תמנע את זיהום המזון ומחלות.
צלייה בטוחה על האש: בארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות מציעים להצטייד במד-מעלות נייד. מדובר במד-טמפרטורה פשוט עם דקר הנכנס לתוככי הבשר שעל האש, בסיר, או בתנור. על מנת לשמור על בריאות אוכלי הבשר, על מכין הבשר לבדוק שהטמפרטורה בבשר מגיעה בחלק העבה שלו ל- 74 מעלות ומעלה. רק לאחר בדיקה זו, הבשר מוכן להגשה, ללא סיכונים מיותרים.
לסיכום, שמירה על כללי הטיפול בבשר תאפשר לכם פיקניק מהנה וטעים בחיק הטבע.
ההמלצות באדיבות ארגון הרופאים הווטרינריים ברשויות המקומיות שאחראי על הפיקוח בנושא המזון מן החי.