יוסי לוי לנתניהו: "החכ"ים הערבים מעודדים טרור"

הפעיל החברתי יוסי לוי מעפולה, חבר בועידת הליכוד, פנה לנתניהו בעקבות הביקור של חברי הכנסת הערביים מהרשימה המשותפת אצל קרובי משפחות מחבלים שגופותיהם נמצאים בידי ישראל

יוסי לוי, מי ששימש כחבר מועצת העיר עפולה במשך שנים רבות וכעת משמש כפעיל חברתי ויועץ ראש העיר יצחק מירון, פנה ביום ראשון לראש הממשלה בנימין נתניהו – בבקשה שיפעל להרחיק מהכנסת את שלושת חברי הכנסת הערביים מהרשימה המשותפת שנפגשו בשבוע החולף עם קרובי משפחות מחבלים שגופותיהם נמצאים בידי ישראל. המפגש של הח"כים הערביים, שכלל דקת דומייה לזכרם של המחבלים  עורר זעם רב בחברה הישראלית. להגנתם אמרו הח"כים כי מדובר במפגש שנועד לקדם נושא הומניטרי.

• "יש לפעול בנחישות ולמצות את הדין עם פורעי חוק"

לוי שזעם על המעשה כתב לנתניהו: "עקבתי אחרי ביקורך אצל פצועי הפיגוע בירושלים, ובדברי התנחומים על רציחתה של לוחמת מג"ב, הדר כהן זכרה לברכה. לצערי ממש באותו יום, ביקרו שלושת חברי מפלגת הרשימה המשותפת אצל בני משפחות הרוצחים וניחמו אותם. הזעזוע מהמעשה הנפשע הכה אותי בהלם, וכמוני כמעט את כל העם בישראל.
זהו מעשה נבלה מעורר שאט נפש של חברי הכנסת הערבים, ומעשה שכזה לא יכול לעבור לסדר היום. במעשה הבזוי של חברי הכנסת ג'אמל זחאלקה, חנין זועבי ובאסל גאטס, יש לדעתי עידוד לטרור. העונש על המעשה המקומם חייב להיות הולם ומרתיע. אל לך ולמקבלי ההחלטות לחשוש שוב לפגיעה בדמוקרטיה ולנהוג עם העוברים על החוק בסלחנות. יש לפעול בנחישות ולמצות את הדין עם פורעי חוק ומעודדי הטרור ,שיושבים בכנסת ישראל ונהנים מכל הזכויות.
יש לעמוד על כך כי יורחקו מהכנסת בהליך משפטי מהיר. במידה ולא ימוצה הדין איתם, הסיוע לטרור ימשך, ומי יודע מה יהיה הצעד בו ינקטו אותם חברי כנסת שכל תפקידם בבית הנבחרים הוא סיוע לאויב, ולא דאגה לרווחתו של הציבור שבחר בהם לייצגו בכנסת ישראל", כתב לוי.