יומיים של גאווה וספורט נשי: אליפות פתיחת עונת כדורשת ע"ש שלומי אייל

אליפות פתיחת עונת כדורשת (ע"ש שלומי אייל): למעלה מ-90 שחקניות מכל הארץ השתתפו באירוע שקיימה המועצה; בגביע זכתה הקבוצה מהקריות

מוא"ז הגלבוע קיימה במהלך סוף השבוע (6-7.9) את אליפות פתיחת עונת הכדורשת, באולם שבקיבוץ ניר דוד. באליפות המקומית לקחו חלק 10 קבוצות מכל רחבי הארץ (מהליגות הלאומית והארצית), מתוכן 2 קבוצות שייצגו את נשות הגלבוע. באירוע מרשים, הנערך זו השנה השביעית ברציפות, השתתפו למעלה מ-90 נשים, והוא עוד נדבך בפעילות של מחלקת הספורט הרב תחומי, בריכוזו של איתי קורין. השנה הוחלט כי האליפות תקרא על שמו של שלומי אייל ז"ל, הוגה הטורניר והמוציא לפועל של הכדורשת בגלבוע, שהלך לעולמו השנה בטרם עת.


היבט ייחודי שנוסף השנה, היה בקריאת הטורניר של שמו של שלומי אייל ז"ל. תמי מרגלית, אחת משופטות הטורניר ומסייעת בהפקתו, התייחסה לכך במהלך הטקס ואמרה כי "שלומי היה המנוע, היוזם, של המפעל המיוחד הזה."


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הטורניר היוקרתי בגלבוע מבקש ליצור הזדמנות לגיבוש קבוצתי, וכהכנה נוספת של הקבוצות, לקראת העונה שבפתח. נדבך נוסף וחשוב הוא ההיבט החברתי בין השחקניות והקבוצות, כאשר מכל ההיבטים הללו היה זה טורניר מוצלח ביותר. במהלך יום שישי, משחקי המוקדמות הפגישו את כל הקבוצות אלה מול אלה, מה שיצר הזדמנות שווה לכל הקבוצות. לאחר הסבב המלא, חולקו הקבוצות עפ"י הישגיהן לשלושה בתים. בשבת התקיימו המשחקים בתוך הבתים כשלכל אחת מהקבוצות הייתה עדיין אפשרות לנצח את הבית שלה. כך- בבית התחתון ניצחה קבוצת "דמוקרשת" ממודיעין, ובבית התיכון זכתה קבוצת "לכיש".

קבוצת קופל מקרית אתא  זכתה במקום ראשון
קבוצת קופל מקרית אתא זכתה במקום ראשון

הגמר בבית העליון, הפגיש למעשה את שתי הטוענות לכתר אליפות הטורניר: נציגת מוא"ז הגלבוע, קבוצת קצ'יבולי, נגדן התייצבו קבוצת "קופל" מקרית אתא הבלתי מנוצחת. לאחר גמר צמוד, מתוח ומרתק זכתה הקבוצה מהקריות באליפות, דבר שזיכה אותה גם בטיסה בשמי הגלבוע בכדור פורח.
איתי קורין, שכאמור הפיק את האירוע, אמר בתום המשחק: "היו אלו יומיים שתכליתם- גאווה וספורט נשי. כמו כל דבר בגלבוע שקשור לספורט, זה לא מסתכם רק בספורט, וכך האירוע מהווה דוגמה טובה לעוצמה נשית, לחינוך ולערכים. הבנות הפגינו מיומנויות כדורשת שהתבטאה במשחקים צמודים ומותחים עד הסיום. הפרגון ההדדי בין הקבוצות היה מרשים ומרגש".

קצבולי המקומית, זכתה במקום שני
קצבולי המקומית, זכתה במקום שני

הטורניר נפרס על פני כל סוף השבוע, וכלל הפנינג משפחתי מהנה, שהתחיל עוד בערב יום שישי, כאשר השחקניות התקבצו לקבלת שבת משותפת, ובעקבותיה משחקי חברה להנאת השחקניות, וכהיבט נוסף לחיזוק הלכידות הקבוצתית. כאמור היבט ייחודי שנוסף השנה, היה בקריאת הטורניר של שמו של שלומי אייל ז"ל. תמי מרגלית, אחת משופטות הטורניר ומסייעת בהפקתו, התייחסה לכך במהלך הטקס ואמרה כי "שלומי היה המנוע, היוזם, של המפעל המיוחד הזה. הוא היה גאה להביא לגלבוע שחקניות מכל הארץ. כספורטאי בעצמו, הוא שמח לקדם אירוע ספורטיבי, ובעיקר שימח אותו לפעול למען הבנות פה בגלבוע- לתת לספורט הנשי במה ראויה, ותמריץ להתפתחותו". סכמה מרגלית.