יום חשיפה לתנועות הנוער בויצו ניר העמק

במהלך יום החשיפה הוקמו דוכני מידע רבים של תנועות הנוער. צילום גד לוי

מזה שנים, במה שהפך למסורת, נערך בכפר הנוער ויצו ניר העמק יום חשיפה לתנועות הנוער השונות הפועלות בקרב בני נוער בישראל.
במסגרת זו, בשבוע האחרון נערך בכפר יום חשיפה לפעילות התנועה בשנה הנוכחית, יום אותו הוביל הרכז החינוכי רונן וטורי.
במסגרת היום הוקמו דוכני מידע רבים של התנועות ובינהן: הצופים, בני המושבים, הנוער העובד והלומד, תנועת תרבות, אות הנוער, אחריי, שגרירים צעירים ועוד.
נציגי התנועות שוחחו עם התלמידים הצעירים, בעיקר אלו הלומדים בשכבות החטיבה התחתונה ועניינו אותם בפעילות שהם מקיימים לאורך כל השנה. התלמידים נהנו גם מפופקורן, ברד מצנן, מוזיקה מקפיצה וריקודים מרתקים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


רונן וטורי ציין כי טרם הפעילות בהספקה הפעילה נערך מפגש של תלמידי שכבות ז', במהלכו ניתנה להם אפשרות לבחור בין התנועות, "אנו מוצאים חשיבות רבה להשתלבותם של התלמידים בתנועות הנוער השונות, כל תלמיד ותלמיד בהתאם לתנועה שמעניינת אותו. לתפיסתנו, לפעילות במסגרת תנועות הנוער ערך מוסף רב עבור התלמידים שמתחנכים ופעילים באותן תנועות בצורה חיוביות ביותר וכן מפתחים את יכולות המנהיגות הטמונות בהם. יום החשיפה היה מיועד בעיקר לתלמידי השכבות הצעירות, אבל גם במקביל לשכבות הבוגרות יותר בכפר שהכירו יותר לעומק למשל את תנועת אחריי, הפועלת במטרה להצמיח מנהיגות צעירה ולעודד מעורבות חברתית בקרב בני נוער וצעירים הנמצאים בצומת הדרכים האחרון בו ניתן להשפיע על עתידם באמצעות חינוך", סיכם וטורי.
אפרת סולומון, הרכזת החברתית הוסיפה סלוגן יצירתי להפליא ליום ובו אמרה: "משמעות ושמחה לנעורים של זוהר- עוברים דרך תנועות הנוער.